י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יורש העצר זעם

נשיא תימן נועד עם בכיר אמריקאי והודח מתפקידו

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן זעם על כל שנשיא תימן נועד עם בכיר אמריקאי ללא תיאום והדיח אותו מתפקידו. לפי הדיווח, הפגישה נמשכה שעתיים ללא נוכחות של גורם סעודי כלשהו ובמהלך ביקור של הבכיר האמריקאי בריאד

נשיא תימן נועד עם בכיר אמריקאי והודח מתפקידו
בן סלמאן צילום: פלאש 90

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן הדיח את נשיא תימן עבד מנסור האדי בעקבות פגישה של האחרון עם בכיר בממשל ביידן, כך פורסם אתמול (שני) בעיתון "אל-ראי אל-יום" היוצא לאור בלונדון.

העיתון דיווח מפי מקור תימני כי אחת הסיבות שהובילו להתפטרות נשיא תימן עבד רבו מנסור האדי הייתה פגישה סגורה שלו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן. לפי הדיווח, הפגישה נמשכה שעתיים ללא נוכחות של גורם סעודי כלשהו ובמהלך ביקור של סאליבן בריאד.

אותו מקור אמר כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן זעם על הפגישה ובעקבות כך, בין היתר, החליט להדיח את הנשיא התימני ולהקים מועצה נשיאותית תימנית חלופית בהנהגת רשאד מוחמד אל-עלימי וגורמים תימנים אחרים שעוינים למיליציה החות'ית.

עוד טען הגורם התימני כי שני בניו של הנשיא התימני המודח נמצאים במעצר בית לאור התעשרותם במקום לא נודע.

בחודש שעבר דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי בפגישה שהתקיימה בין סאליבן לבן סלמאן, האחרון התפרץ לעברו כשפרשת חיסול העיתונאי הסעודי באיסטנבול עלתה בשיחה. לפי הדיווח בן סלמאן הבהיר לבן שיחו כי ארצות הברית יכולה לשכוח מהבקשה שלה להגביר את תצורת הנפט.

מוחמד בן סלמאן סעודיה תימן הדחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד