כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המינוי אושר בפועל

הגר"א שמולביץ' יכהן כרבה של קיסריה

הגאון הרב הרב אליעזר שמולביץ', מונה לכהן כרב היישוב היוקרתי קיסריה, מינוי שאושר בוועדת המשרד לענייני דת. לא פחות משבעה רבנים חשובים התמודדו על המישרה הנחשקת

הגר"א שמולביץ' יכהן כרבה של קיסריה
הרב אליעזר שמולביץ' צילום: באדיבות המצלם

בוועדת המשרד לענייני דת אושר אתמול (שלישי) מינויו של הגר"א שמואלביץ כרבה של קיסריה והוא יחל לכהן כרב בפועל.

כזכור, לפני כשנתיים נבחר הרב אליעזר שמולביץ', שליח הרבי מחב"ד באור עקיבא, לכהן כרב היישוב היוקרתי קיסריה, ועקב מחסור בתקנים המינוי לא אושר עד אתמול.

הרב אליעזר שמולביץ' מכהן שנים רבות כשליח חב"ד באור עקיבא, תלמיד חכם מובהק, מרביץ תורה באמצעות שיעורי תורה רבים, ונחשב לדמות אהודה מאוד בציבור.

בחירתו של הרב שמולביץ שליח חב"ד מזה שנים באור עקיבא וקיסריה, הינה הישג מרשים לחסידות חב"ד נוכח הכאוס הפוליטי המתמשך, כיום אף מפלגה לא מצליחה למנות רבנים, כאשר המצב הפוליטי הרעוע משפיע על בחירת רבני ערים וישובים בישראל.

בדו"ח של משרד לענייני דת נרשם כי נכון להיום ישנם כ 40 ערים מרכזיות וישובים בישראל שלא מכהן בהם רב ראשי במשך שנים ואין ספק שהמהלך של בחירת הרב שמולביץ הצריך פעולה הדוקה של חבד עם המשרד לענייני דת והרשות המקומית.

קיסריה על אף שאנינה עיר, נחשבת לסמל סטטוס בגלל מעמדה הסוציו אקונומי הגבוה ואופי התושבים במקום.

לא פחות משבעה רבנים חשובים התמודדו על המישרה הנחשקת אך כאמור אמש הוכרע פה אחד כי הרב שמולביץ ימונה לתפקיד.

בחב"ד אומרים כי מדובר במינוי ראוי, הרב שמולביץ מכהן שנים רבות כשליח חב"ד באור עקיבא, תלמיד חכם מובהק, מרביץ תורה באמצעות שיעורי תורה רבים, בעל מחבר הספר ״אור אליעזר״ בנושא השימוש בגוי של שבת ונחשב לדמות אהודה מאוד בציבור. והדבר משתקף בכך שמינויו התקבל פה אחד.

מי שעומד מאחורי המאמצים למינוי רבני חבד כרבני ערים הוא יו״ר חבד בישראל ומראשי חבד העולמית הרב יוסף יצחק אהרונוב וגם מינוי זה רשום על שמו.

במשרד לענייני דת רומזים כי ייתכן ולאחר חג השבועות יחלו הליכי מינוי רבנים בלמעלה מ35 ערים בישראל דבר שיגרור הרבה מאבקי כוח בזירות המוניציפליות.

תנועת חב"ד כשחקן לא פוליטי מצליחים מפעם לפעם להפתיע ולתת ביס יפה בעוגה, לה יש כיום למעלה מעשרים רבני ערים וישובים המכהנים בעירם כרבנים ראשיים, הסיבה להצלחה נעוצה רק מסיבה אחת, החיבור לשטח.

לצד החיבור הייחודי שלהם לתושבים הם חסרי כח פוליטי והדבר בעוכריהם. לכאן נכנס מי שבשלושים שנה האחרונות מצליח לאתגר את המערכת, הרב יוסף יצחק אהרונוב שפעולותיו נעשות בשקט ומאחורי הקלעים.

קיסריה חב"ד הרב אליעזר שמולביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד