כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עשרה נהרגו

נפגעים רבים לאחר שתיית אלכוהול רעיל תוצרת בית

10 הרוגים באיראן לאחר ששתו אלכוהול תוצרת בית שהיה רעיל. מעל 50 אנשים טופלו בבתי חולים בגלל הרעלת אלכוהול. העונש על שתיית אלכוהול באיראן הוא מלקות

אלכוהול מזויף: אילוסטרציה
אלכוהול מזויף: אילוסטרציה צילום: משרד המשפטים

פקידת הבריאות בעיר בנדר עבאס שבאיראן, ד"ר פאטמה נורוזיאן, אמרה אתמול (שלישי) במסיבת עיתונאים כי עשרה אנשים מתו, ולפחות 17 אושפזו במצב אנוש בטיפול נמרץ, ומעל 30 נוספים אושפזו עם פגיעות שונות לאחר שתיית אלכוהול רעיל. מהמשטרה נמסר כי הם עצרו שמונה בני אדם בחשד לייצור והפצת האלכוהול.

ייצור, מכירה וצריכת אלכוהול אסורים בתכלית האיסור ברפובליקה האסלאמית של איראן, למעט מקרים חריגים, ורק למיעוטים דתיים מסוימים כמו יהודים שיכולים לקנות יין לקידוש. העונש על כך יכול להגיע למלקות או עונש מוות.

הגורמים הרפואיים לא זיהו את החומר הרעיל שהיה באלכוהול תוצרת בית, אך בשנים האחרונות מתו מאות איראנים לאחר ששתו משקאות המכילים רמות קטלניות של מתנול. מתנול משמש בדרך כלל לתוספת לדלק, אך לפעמים מוסיפים אותו לאלכוהול המיוצר באופן לא חוקי כדי להגדיל את תכולת האלכוהול. אך הוא יכול לגרום לעיוורון או למוות.

כזכור פרסום שקרי באיראן בשיא מגפת הקורונה, גרם לאנשים להאמין כי אלכוהול יכול למנוע את מלהידבק בנגיף, הדבר הוביל לעליית הרעלת מתנול באיראן בתחילת המגיפה. באפריל 2020, משרד הבריאות אמר כי יותר מ-500 בני אדם מתו ו-5,000 נזקקו לטיפול בגלל הרעלה בשלושה חודשים.

אלכוהול מתים איראן מלקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד