ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הפטריארך מסרב לסייע

האוקראינים זועמים על הכנסייה: הפקירה אותנו מול הרוסים

מאז תחילת המלחמה באוקראינה ניסו גורמים בעלי השפעה באוקראינה לפנות לפטריארך הרוסי קיריל, העומד בראש הכנסייה האורתודוכסית הרוסית, אליה משתייכים רוב אזרחי אוקראינה, ולבקש את עזרתו בניסיון לשכנע את פוטין להימנע ממעשי ההרג ההמוניים ולנטוש את הרעיון של כיבוש אוקראינה. אך הכנסייה מתעלמת מהבקשה

האוקראינים זועמים על הכנסייה: הפקירה אותנו מול הרוסים
נמלטים מאוקראינה צילום: שירות החירום של אוקראינה

למרות הפניות החוזרות והנשנות, מסרב הפטריארך הרוסי קיריל, העומד בראש הכנסייה האורתודוכסית הרוסית, אליה משתייכים רוב אזרחי אוקראינה, לשכנע את פוטין להימנע ממעשי ההרג והכיבוש של אוקראינה. מדיניות זו הובילה לזעם גדול מצד המאמינים האוקראינים שהבהירו כי לא ימשיכו לתמוך בכנסיה האורתודוקסית הרוסית, לאחר שזו הפקירה אותם לגורלם והמשיכה לתמוך בפטרונה הפוליטי ולדימיר פוטין שהעצים את כוחה בתוככי רוסיה עצמה.

לעומת זאת, הכנסייה הקתולית, שהנוצרים באוקראינה ברובם המוחלט אינם קשורים אליה בכלל, מיהרה לפרסם הודעות תמיכה באוקראינה ובעם האוקראיני, וקראה פעם אחר פעם להפסקת הכיבוש הרוסי ברוסיה.

מי שמוביל את המהלך הזה הוא האפיפיור פרנציסקוס, שאף קבע פגישה עם הפטריארך הרוסי קיריל, עוד לפני פרוץ המלחמה, בניסיון להביא להפגת המתיחות באזור. הפגישה לא יצאה אל הפועל משום שעד המועד בו נקבעה כבר פרצה המלחמה באוקראינה. אתמול (שלישי) הוסיף פרנציסקוס נדבך נוסף לאמירות הציבוריות שלו, שנועדו להביע תמיכה בלתי מסויגת באוקראינה, ולפתות את האוקראינים להצטרף אל הכנסייה הקתולית.

"אני מוכן לנסוע למוסקבה ולפגוש את הנשיא פוטין בכל רגע נתון", אמר האפיפיור, "למעשה כבר פניתי אליו וביקשתי לקבוע פגישה", הוסיף, "אבל לצערי פוטין אינו יכול, או אינו רוצה, לפגוש אותי בפרק הזמן הנוכחי". בדבריו רמז פרנציסקוס, כי יתכן שפוטין אכן סובל ממחלה קשה כפי שנטען על ידי גורמים שונים, ובשל כך הוא מנוע מלהיפגש עם אנשים זרים. בהקשר זה יש הטוענים כי זו הסיבה בגינה מנהל פוטין את פגישותיו בעת האחרונה כשהוא יושב בראשו של שולחן ארוך במיוחד, ואורחיו מהעבר האחר שלו.

אמירה נוספת שאמר אתמול האפיפיור בהקשר זה נוגעת למועד סיום המלחמה. פרנציסקוס אמר כי ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן אמר לו שפוטין מתכוון לסיים את המבצע הצבאי באוקראינה עד התשיעי במאי, כלומר ביום שני הקרוב, המועד בו מציינת רוסיה את החגיגיות השנתיות לרגל הניצחון על הנאצים בסיומה של מלחמת העולם השנייה. דברים אלו נוגדים את ההערכות של גורמים מערביים שונים הסבורים שבתשיעי במאי יכריז פוטין על הרחבתו של המבצע הצבאי, ועל יציאה למלחמה כוללת נגד אוקראינה, ואולי גם נגד מדינות נוספות באזור.

מלחמת אוקראינה רוסיה כנסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד