י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"מאות גיגה של סודות"

אפל תובעת סטארט-אפ סודי וטוענת כי גנבו לה עובדים ומידע

ענקית הטכנולוגיה העולמית, אפל, הגישה לאחרונה תביעה נגד חברת סטארט-אפ לא מוכרת בטענה שגנבה לה מספר עובדים שהביאו איתם מאות ג'יגה-בייט של מידע סודי ובכך העבירו כמות לא מבוטלת של סודות מסחריים עליהם יש זכויות יוצרים אל הסטארט-אפ הקטן והמתחרה 

אפל תובעת סטארט-אפ סודי וטוענת כי גנבו לה עובדים ומידע
אייפון 11 פרו צילום: unsplash

אפל הגישה תביעה נגד סטארט-אפ חדש בשם Rivos, הטענה של אפל היא שהסטארט-אפ "גנב" עובדים מחטיבת פיתוח השבבים שלה – ואלו הביאו איתם כנדוניה סודות תעשייתיים שישמשו את הסטארט-אפ החדש בתהליך הפיתוח. על פי כתב התביעה, אפל חושדת כי שניים מעובדיה שעברו לעבוד בסטארט-אפ שהוקם בשנה שעברה, ושאמור להיות שחקן חדש בתחום ה-SoC (מערכת-על-שבב), לקחו איתם מידע סודי רב שאמור לשמש כיתרון תחרותי נגדה.

בין היתר נטען, כי לפי הפרסום באתר גיקטיים, אחד העובדים, ריקי וון, העביר כמה מאות גיגה-בייטים של מידע ממחשב העבודה שלו לדיסק קשיח חיצוני, ועוד כמה מאות גיגה-בייטים נוספים לחשבון הגוגל דרייב הפרטי שלו. לגבי העובד השני, בהאסי קאיתמאנה, נטען כי גם הוא העביר קבצים שכללו סודות מסחריים של אפל לתיקיות חיצוניות – אך בהיקפים קטנים משמעותית.

אפל תבעה לצד Rivos גם את שני העובדים לשעבר, אך טוענת כי ישנם עובדים נוספים שעשו את המעבר מחטיבת השבבים שלה לסטארט-אפ הצעיר וגם הם לקחו איתם קבצים חשאיים – וניסו להסתיר את עקבותיהם על ידי מחיקת הכוננים במחשבים שקיבלו מהעבודה.

אפל טוענת כי השקיעה מיליארדי דולרים לאורך השנים בפיתוח המערכות-על-שבב שלה. נזכיר שבין המעבדים הבולטים שפיתחה אפל עצמאית הם סדרת ה-A של האייפונים וחלק מהאייפדים וסדרת ה-M של מחשבי המק וחלק מהאייפדים – שחלקם פותחו כאן במרכז הפיתוח של החברה בהרצליה וחיפה.

הטענה של אפל, שכל אותה השקעה תגיע בחינם לידי סטארט-אפ חדש, מה שיכול לקצר משמעותית את תהליך הפיתוח של SoCs חדשים. אפל מציינת כי העובדים לקחו איתם מידע לא רק על שבבים קיימים – אלא גם של מוצרים שטרם יצאו לשוק.

אפל זכויות יוצרים הפרת זכויות יוצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד