י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פוליטיקה בטקס הזיכרון?

מתקפה: "מתבייש שאלו הורים שכולים" • ההורים; "לא מתחרטים"

יו"ר 'יד לבנים' התבטא בחריפות נגד ההורים השכולים שמחו בנאום ראש הממשלה ואמר "אני מגנה אותם, אני מוקיע אותם. אני חושב שבושה שאנשים כאלה שייכים למשפחת השכול" | הרצל חג'אג', האב השכול, הגיב על הקריאות לרה"מ בנט בטקס הזיכרון ואמר: "אם הייתי צריך, הייתי עושה את זה שוב פעם, לבנט זה היה מגיע"

מתקפה: "מתבייש שאלו הורים שכולים" • ההורים; "לא מתחרטים"
נפתלי בנט בהר הרצל צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר שמוקדם יותר היום בני משפחות שכולות תקפו בצעקות את ראש הממשלה נפתלי בנט לפני נאומו באזכרה לחללי פעולות האיבה, וקראו לעברו "תתבייש" ו"ביזיון". בנט הגיב לקריאות נגדו ואמר: "משפחות השכולות הן קדושות, מותר לכן לצעוק ומותר לכן לכאוב". יו"ר יד לבנים, אלי בן שם התראיין לערוץ הכנסת ותקף את ההורים השכולים "אני מתבייש. בושה. קבוצה קטנה של הורים שכולים שגם הוציאו את ההודעה לעיתונות, אנשים קיצוניים ופוליטיים שמכניסים את הפוליטיקה לשכול. הם פוגעים באלפי משפחות שכולות, פוגעים בהר הרצל. קודש הקודשים. אני מגנה אותם, אני מוקיע אותם. אני חושב שבושה שאנשים כאלה שייכים למשפחת השכול הם פוגעים והורסים את היום הקדוש הזה. אין לי מילים. בושה וחרפה". 

הוא הוסיף ואמר כי אין מדובר בקומץ. "זו קבוצה של 20 הורים שאני מכיר כבר שנים. אנשים קיצוניים שאין עם מי לדבר בכלל. הם לא רואים אך אחד ולא מתחשבים באף אחד. אני מתבייש שאנשים כאלה שייכים למשפחת השכול הם פגעו באלפי משפחות שכולות".

גם ארגון אלמנות ויתומי צה״ל הגיב לאירועים ומסר: "אסור לערב פוליטיקה ביום הזיכרון, אין לזה מקום. בקרב המשפחות השכולות יושבים אלמנות ויתומים, אחים והורים מכל קצוות הקשת הפוליטית. במעמד אירועי יום הזיכרון, יש לבקש את המאחד, ולהתרחק כמה שאפשר מכל מה שמפריד בינינו ביום יום".

ההורים השכולים, הרצל ומירב חג'אג', שלקחו חלק במחאה נגד ראש הממשלה, התראיינו אחר הצהריים לכאן 11 ואמרו כי אינם מביעים חרטה, "אם הייתי צריך, אמר האב השכול, הייתי עושה את זה שוב פעם. כי לבנט זה היה מגיע. אין פה משהו אישי - הוא הקים ממשלה עם רע"ם שהם האחים המוסלמים, תומכי טרור מוצהרים".

מירב חג'אג' אמרה בריאיון: "אני בחרתי ברגע שהבעתי את המחאה שלי לקום ולעזוב, לא צעקנו, ורצינו לעשות את זה מכובד יותר, זו הדרך שלי להביע את המחאה שלי. מי שניסתה לבוא ולחטוף לי את הפתק מהיד, אבל זה לא היה משמעותי. אני רוצה להגיד שאני לא לבד, מאחורינו עומדים עשרות משפחות, על ההודעה שהוצאנו חתמו מעל 40 משפחות, ומעבר לזה קיבלנו עשרות משפחות שחותמות".

בהמשך, נשאלה מירב חג'אג' נשאלה על התגובה של ראש הממשלה למחאה, והשיבה: "ברגע שבנט ראה אותי אני הרגשתי שהוא התבלבל קצת, התחיל לגמגם, אם תעקבו אחרי תחילת הטקס הוא גמגם, הוא מכיר אותי, הוא מכיר את השם שלי, היינו פעילים שלו, הייתה התלבטות האם הוא יגיב, אך הוא החליט לדבר על פי הפלונטר שנתנו לו".

הר הרצל משפחות שכולות נפתלי בנט יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד