כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הרב בוארון במכתב חריף נגד אריה דרעי • רץ לכס הראשון לציון - עד הסוף

הרב ציון בוארון, המתמודד על כס הראשון לציון, שיגר ליו"ר ש"ס אריה דרעי, מכתב חסר תקדים בחריפותו, ומכנה אותו רשע וכפוי טובה • "מה שנעשה הוא נבזות והרס התורה וכבודה שאין כמוהו" • מקורביו: "מטרת המכתב לשים קץ לאיומים והספינים - הרב נחוש לרוץ עד הסוף" • המכתב המלא - בפנים

צילום: פלאש 90.
צילום: פלאש 90.



במכתב חסר תקדים בחריפותו, תוקף הרב ציון בוארון את יו"ר ש"ס אריה דרעי, כשהוא קורע את המסיכה מעל פניו.

"מה שנעשה הוא נבזות והרס התורה וכבודה שאין כמוהו", כותב הרב בוארון המתמודד על כס הראשון לציון, ומוסיף: "שנאה ומטרות אישיות לנגד עיניכם".

במכתב מתייחס הרב - המשמש כדיין וחבר בית הדין הרבני הגדול ונחשב למקורבו המובהק של הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר - לאירועים סביב "חוק עמאר", ומציין: "כל אדם ולו התמים ביותר מבין שלא הבעיה עם מועמד פלוני אלמוני. התחוור לי מעל לכל ספק כי ידך הייתה במעל הזה, תחילה כאיש מן הצד ולבסוף כראש התנועה".

הרב בוארון היה שנים ארוכות מגדולי התומכים באריה דרעי, גם כאשר הודח האחרון מראשות ש"ס - המשיך בוארון לתמוך בו ופעל למענו.

אך עתה, המכתב מדגים את גודל השבר והזעם ומנתק סופית את הקשר ביניהם.

מטרת המכתב, כפי שמסבירים מקורביו, "לשים באופן סופי קץ לאיומים, הספינים והשמועות חסרות השחר הנוגעות לעובדת התמודדותו של הרב עד לסוף המירוץ. תוכנית 'הדיל היומי' בהגשת אריה דרעי ואריאל אטיאס יורדת מהמסך מחוסר קונים", הם אומרים.

הנוסח המלא:

"אל ידידי יו"ר ש"ס ר' אריה דרעי הי"ו.

"אני מביע בזה את מחאתי הנמרצת אודות ההתנהלות כלפי מו"ר הראשל"צ שליט"א.

"מה שנעשה ע"י תנועת ש"ס הוא מעשה נבזות והרס התורה וכבודה שאין כמוהו. כל אדם (ולו התמים ביותר) יבין שלא "הבעיא" עם מועמד פ' פלמוני עמדה כאן אלא שנאה אישית ומטרות אישיות לנגד עיניכם.

"הערכתי אותך בעבר מאד מאד עד שלא יכלתי לסבול ביקרת כל שהיא כלפיך. אך עתה התחוור לי מעל כל ספק כי ידך היתה במעל הזה תחילה כאיש מן "הצד" ולבסוף כראש התנועה כמכה בפטיש של כל התעלולים והשלמת רשע. (יחד עם בני "הבית"...).

"אין מחילה לכפיות הטובה מצידך. אין כפרה למה שנעשה על ידך ושותפיך! גם מחילה מכב' הגאון הצדיק הראשל"צ נר"י לא תועיל לכפר אפילו במקצת.

"הפשע והרשע הוא כנגד כל עם ישראל אשר הראשל"צ שימש להם כרועה נאמן גודר גדר ועומד בפרץ בארץ ובכל קצוות תבל! ע"ז בוודאי לא יחרש ולא ישקוט קל.

"החותם בכאב עמוק בין המצרים, צ. בוארון".

תמיכה רחבה

"מכתבו של הרב מדבר בעד עצמו", אומרים מקורביו, "הרב חוזר ומבקש לאפשר לקיים את תהליך בחירת הרבנים בדרכי נועם על פי דרכה של תורה וכי מוטב לאריה דרעי ולאריאל אטיאס להפיק את הלקחים הנדרשים ולהימנע מלסבך את הסיעה בירידה לפוליטיקה זולה בשל אינטרסים זרים".

עוד נמסר ממטה הבחירות של הרב: "אנו מתרשמים עמוקות מהדמיון הפורה של הגורמים האינטרסנטים שהבינו כי לא יוכלו למנוע את בחירתו של הרב בזכות התמיכה הרחבה לה הוא זוכה מקרב חברי הגוף הבוחר, ולכן החליטו להשקיע את זמנם בהפרחת ספינים על 'דילים' שונים ומשונים להסרת מועמדותו של הרב".

הגורמים ציינו בנוסף כי, "בעוד כשלושה שבועות יתכנסו חברי הגוף הבוחר כדי לקבל את ההחלטה שתעצב את פניה של הרבנות בעשור הקרוב.

"אין ספק שאישיותו המיוחדת של הרב מהווה את הבחירה הראויה שתקרב בין כלל חלקי העם ותשמש כסמכות תורנית וערכית לנשים וגברים, חילונים וחרדים כאחד".

תנועת ש"ס הגיבה ל'בחדרי חרדים': "איננו נוהגים להגיב על מכתבים אישיים, אך מרן הרב עובדיה יוסף אמר כבר את דעתו בנושא הרבנות בצורה הברורה ביותר, הן בע״פ והן בכתב, לכל מי שיש שאלות והשגות על דברי מרן, יכול לעיין שוב בדברי מרן ולשמוע את דעתו, ההסתתרות מאחורי האשמות כלפי שליחיו של מרן - אינה ראויה".

המכתב:

הרב ציון בוארון רבנות מירוץ ש''ס דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד