כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא יורד מסדר היום

בכיר אוקראיני: רוסיה מהווה 'איום קיומי' ליהודים ברחבי העולם

דבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב על "הדם היהודי" של אדולף היטלר "מראים כי מוסקבה מהווה איום על יהודים ברחבי העולם", כך אמר עוזר בכיר לנשיא אוקראינה

בכיר אוקראיני: רוסיה מהווה 'איום קיומי' ליהודים ברחבי העולם
הקרמלין צילום: unsplash

אנדריי ירמק, ראש לשכת נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, גינה את דבריו של שר החוץ הרוסי על כך שלאדולף היטלר היה קשר יהודי. במהלך שיחת זום עם האתר Times of Israel.

לדבריו, דבריו של לברוב "הראו שוב שרוסיה מהווה איום קיומי לא רק על אוקראינה, עם לפחות 100,000 יהודים, אלא על כל העם היהודי ברחבי העולם". העוזר קרא לישראל - ששמרה על עמדה מאוזנת יחסית לשמר את הקשרים עם רוסיה ואוקראינה במהלך המלחמה - לנקוט עמדה חזקה יותר נגד מוסקבה על רקע התקרית.

"דברים כאלה לא יכולים להישאר ללא תגובה מאוד קונקרטית וברורה, לא רק ממדינת ישראל, אלא גם מנציגי הארגונים היהודיים ברחבי העולם", אמר ירמק. הוא הוסיף כי קייב מחפשת גם להרחיב את יחסיה עם ישראל בתחומים כמו ביטחון והגנה ככל שהפלישה של רוסיה נמשכת. "אנחנו מעוניינים לבנות את היחסים הצבאיים שלנו", אמר ירמק. "אנחנו מעוניינים להשאיל את הניסיון, ברכישת חימוש ונשק. המילים הללו, והמדיניות הרוסית הזו, מראים שוב שעלינו לעמוד יחד".

דבריו של השר לברוב עוררו זעם רב. דני דיין, יו"ר מכון 'יד ושם' לזכר השואה, הגיב בחריפות לדבריו המקוממים של שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, על השוואת זלנסקי להיטלר וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏דבריו לברוב מופרכים, הזויים, מסוכנים וראויים לכל גינוי. לברוב עוסק בהיפוך של השואה: הפיכת הקורבנות לפושעים, זאת על בסיס קידום טענה מופרכת לחלוטין כאילו היטלר היה ממוצא יהודי".

"לא פחות חמור הוא כינויים של האוקראינים וזלנסקי כנאצים. זהו עיוות מוחלט של המושג ופגיעה בקורבנות הנאציזם", הוסיף.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי סרגיי לברוב אדולף היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד