כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אוקראינה טוענת

רוסיה מתכננת מצעד של מלחמת העולם השנייה במריופול

אוקראינה מאשימה את רוסיה בתכנון לערוך מצעד צבאי בעיר מריופול שנכבשה ב-9 במאי, כדי לחגוג את הניצחון על הנאצים במלחמת העולם השנייה. וזאת לאחר ש-90 אחוז מהעיר נחרבה באמצעות כתישה רוסית חסרת רחמים

רוסיה מתכננת מצעד של מלחמת העולם השנייה במריופול
חיל האוויר הרוסי צילום: דוברות הקרמלין

אוקראינה טוענת כי פקיד מהממשל הנשיאותי של רוסיה הגיע לעיר הנמל האסטרטגית הדרומית מריופול, שנהרסה ברובה בפלישה של רוסיה לאוקראינה, והופצצה יותר מחודשיים, כדי לפקח על התוכניות לקראת מצעד יום הניצחון שיחול ב-9.5.

"מריופול תהפוך למרכז של חגיגה", כך דיווח המודיעין הצבאי של אוקראינה בהצהרה ברשתות החברתיות. "הרחובות המרכזיים של העיר נוקו בדחיפות מפסולת, ונוקו מגופות, כמו גם אמצעי לחימה שלא התפוצצו".

מריופול היא בין הערים המוכות ביותר באוקראינה, אך קבוצה של כוחות אוקראינים עדיין מחזיקים מעמד בתוך מפעל הפלדה אזובסטאל בעיר. "קמפיין תעמולה רחב היקף יוצא לדרך. לרוסים יוצגו סיפורים על 'שמחתם' של המקומיים מהמפגש עם הכובשים", נאמר בהודעת המודיעין הצבאי.

הצבא האוקראיני הודיע אתמול כי כוחות רוסים פתחו במתקפה על אזובסטאל זמן קצר לאחר שהאו"ם והצלב האדום אישרו שיותר מ-100 אזרחים פונו מתוך המפעל.

הרוסים חוגגים את יום הניצחון מדי שנה ב-9 במאי במצעדים צבאיים ובאירועים ציבוריים לציון יום השנה לניצחון ברית המועצות על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה.

מלחמת אוקראינה רוסיה צעדה מריופול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד