י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בן ערובה

איראן הודיעה על הוצאתו להורג של מרגל מוסד

גזר דין המוות של מדען שוודי-איראני הכלוא באיראן יבוצע בשבועיים הקרובים, איראן מאשימה את המדען כי ריגל למען המוסד. מעצרו נועד להפעיל לחץ על איראן לשחרר את דג'לאלי

איראן הודיעה על הוצאתו להורג של מרגל מוסד
אחמדרזה דג'אלי לפני מעצרו/בכלא צילום: Iran International

איראן תוציא להורג את אחמדרזה דג'לאלי, שנמצא אשם ב"ריגול למען המשטר הציוני" וגזר דין מוות אושר על ידי בית המשפט העליון.

אחמדרזה דג'לאלי נעצר כשנעתר להזמנה של אוניברסיטה לבקר באיראן בשנת 2016. הרשויות האשימו את החוקר בריגול - האשמה שהן מרבות להשתמש בהן נגד זרים ואזרחים כפולים שהם רוצים להחזיק כקלף מיקוח. מאוחר יותר, דג'לאלי נידון למוות כאשר איראן ניסתה להגביר לחץ על מדינות אירופה לשחרר איראנים שנעצרו בשל פעילות טרור או על הפרות של זכויות אדם. כך דיווחה סוכנות הידיעות ISNA בטהראן.

ערוץ הטלוויזיה Iran International, מדווח, כי איראן מנסה להפעיל לחץ על שוודיה, שתשחרר את חמיד נורי, שעומד למשפט בשוודיה על התעללות באסירים פוליטיים איראניים. על פי הדיווח, מעצרו נועד להפעיל לחץ על איראן לשחרר את דג'לאלי שהואשם באיראן על כך שהוא סוכן מוסד.

שוודיה עצרה את נורי, כיום בן 61, עם הגעתו לשוודיה בנמל התעופה בשטוקהולם ב-2019 ובאוגוסט 2021 העמידה אותו למשפט על הוצאה להורג המונית ועינויים של אסירים פוליטיים בכלא גוהרדשט באיראן ביולי ואוגוסט 1988.

תובעים שבדיים שהביאו עשרות עדים נגד נורי, דרשו מאסר עולם עבורו. הדיון האחרון במשפטו הסתיימה השבוע ופסק הדין יפורסם ביולי. החדשות על הוצאתו להורג הממשמשת ובאה של דג'לאלי תגיע בסמוך לסיום משפטו של נורי. לאיראן יש היסטוריה של 43 שנים של לקיחת זרים כבני ערובה כדי להפעיל לחץ על מדינות אירופה וארה"ב, בין אם מסיבות כלכליות ובין אם כדי להבטיח את שחרורם של אנשים שנעצרו במערב בגין פעילות בלתי חוקית שהועילה לאיראן. בעבר התקיימו חילופי שבויים. נראה שהמקרה של דג'לאלי הוא אחד מאותם מקרים שבהם טהראן רוצה להשתמש בו כדי לשחרר את נורי או לקבל עונש מופחת עבורו בתמורה לאי הוצאתו להורג של דג'לאלי.

איראן בן ערובה סוכן מוסד ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד