ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"זה לא גן ילדים"

שגריר אוקראינה בגרמניה: "הקנצלר נקניקיית כבד"

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, מתמודד עם ביקורת חריגה מצד שגריר אוקראינה בגרמניה שאמר כי "זה לא נשמע מדי מדינאי להתנהג כמו נקניקיית כבד"

שגריר אוקראינה בגרמניה: "הקנצלר נקניקיית כבד"
אולף שולץ צילום: משרד האוצר הגרמני

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, לא נסע לביקור בקייב. הוא לא אהב את העובדה שאוקראינה לא הזמינה את נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר לביקור. בתגובה, שגריר אוקראינה בגרמניה אנדריי מלניק העביר ביקורת על הקנצלר וקרא לו "נקניקית כבד".

שגריר אוקראינה בגרמניה, אנדרי מלניק, ידוע בדיבור הלא דיפלומטי שלו. רבים בחוגים הפוליטיים של גרמניה תוהים היום עד כמה דיפלומט יכול להיות לא דיפלומטי. דבריו של השגריר מלניק כוונו לקנצלר אולף שולץ, לאחר שאמר כי לא ייסע לקייב מכיוון שהנשיא פרנק-וולטר שטיינמאייר לא הוזמן לפני מספר שבועות.

"זה בלתי מתקבל על הדעת לומר לנשיא מדינה שמספקת כל כך הרבה סיוע צבאי, כל כך הרבה סיוע פיננסי, ובכל הנוגע לערבות הביטחוניות החשובות לאוקראינה בעתיד, שהוא לא יכול להגיע", אמר שולץ. הנשיא שטיינמאייר רצה להצטרף לעמיתיו מפולין ומהמדינות הבלטיות למסע לקייב, כדי להראות את תמיכתו באוקראינה, אך נדחה על ידי אוקראינה בטענה כי הוא חבר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

"זה לא נשמע מדי מדינאי מאוד להתנהג כמו נקניקיית כבד", אמר מלניק לסוכנות הידיעות הגרמנית DPA בהתייחס לדבריו האחרונים של שולץ. "זו מלחמת ההשמדה האכזרית ביותר מאז הפלישה הנאצית לאוקראינה. זה לא גן ילדים", הוסיף מלניק.

בעוד ששולץ יתקבל בברכה בקייב, מלניק המשיך ואמר כי מוטב אפילו לממשלת גרמניה "למלא במהירות את הבקשה מהפרלמנט האוקריאני לגבי שליחת נשק כבד".

שולץ לא הגיב לדבריו של מלניק. הקנצלר והקבינט שלו נמצאים במרתון ישיבות כדי לדון ב"שאלות החשובות ביותר", אמר שולץ.

מלחמת אוקראינה רוסיה שגריר אוקראינה אולף שולץ קנצלר גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד