י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חשש ב'שובו בנים': האם הרב ברלנד ימשיך לשהות במרוקו? • בלעדי

הרב אליעזר ברלנד שוהה במרוקו בתקופה האחרונים, אולם בימים האחרונים פג התוקף של הויזה שברשותו • אנשיו פועלים למנוע מצב בו ייאלץ לעזוב המדינה • בלעדי

הרב ברלנד במרוקו. צילום: בחדרי חרדים
הרב ברלנד במרוקו. צילום: בחדרי חרדים

האם הרב ברלנד יוכל להמשיך ולשהות במרוקו? בעוד בישראל מתכננים אנשי קהילת 'שובו בנים' את הנסיעה הקרובה למרוקו במטרה לשהות במחיצת הרב אליעזר ברלנד, בתשעה באב, אישורי השהייה של הרב עצמו במדינה נמצאים בסכנה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בעבר, בקשת ויזה למרוקו הייתה קלה יותר ומהירה יותר- כל שעל אדם אשר התעניין בנסיעה למרוקו היה לעשות הוא לפנות למשרד הנציגות של מרוקו בישראל, להגיש מסמכים רלוונטיים ומסודרים ולקבל תשובה במקום - תהליך דומה לבקשת ויזה לכל מדינה אחרת, לרבות ארצות הברית.

כיום, תהליך בקשת ויזה למרוקו הפך לתהליך ארוך יותר ומסורבל יותר. הסיבה- לאחר מלחמת לבנון השנייה, החליטו בכירי ממשלת מרוקו לסגור את נציגותה בישראל עקב המאורעות הביטחוניים. יחד עם זאת, במרוקו לא שללו לחלוטין ביקורי ישראליים במחוזותיה, וחשבו על שיטה אחרת אשר באמצעותה התאפשר לישראלים להוציא ויזה למרוקו. במסגרת שיטה זו, הסמיכה מרוקו מספר חברות תיירות הנמצאות בישראל, שתפקידן היה לקבל את הבקשות לויזה למרוקו ולהעבירם אליה.

שיטה אחרת שנפרצה בשנים האחרונות היא העברת המסמכים דרך ראשי הקהילה היהודית במדינה.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי לאחר שהייה של 4 חודשים במדינה, לפני חמישה ימים, בתאריך ה- 30.6, פג התוקף של הויזה בה מחזיק הרב ומאפשרת את שהייתו במדינה. אנשיו השוהים במחיצתו מנסים למנוע אפשרות שבה יצטרך לצאת ממרוקו למדינה זרה אחרת רק כדי לחדש את הויזה מחשש שהדבר יגרום להתפתחויות לא צפויות.

אלו מפעילים את אנשי הקהילה היהודית במרוקו כדי שיפעלו מול רשויות השלטון לחדש את תוקף הויזה. הניסיונות נמצאים בשיאם ולאור העובדה כי מדובר בהליכים בירוקרטיים הם צפויים להימשך מספר ימים.
שובו בנים ברלנד מרוקו תוקף ויזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד