כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חלק ממאמץ מסווג

נחשף: הסיוע הדרמטי של ארה"ב הוביל לחיסולם של 12 גנרלים רוסים

קהילת המודיעין האמריקנית מספקת לאוקראינה מידע מודיעיני יקר ערך שאיפשר לה להרוג לפחות 12 גנרלים רוסים מאז הרחבת הפלישה הרוסית לאוקראינה ב 24 בפברואר

נחשף: הסיוע הדרמטי של ארה"ב הוביל לחיסולם של 12 גנרלים רוסים
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

ה"ניו יורק טיימס" מדווח מפי גורמי ממשל בארה"ב כי קהילת המודיעין האמריקנית מספקת לאוקראינה מידע מודיעיני יקר ערך שאיפשר לה להרוג לפחות 12 גנרלים רוסים מאז הרחבת הפלישה הרוסית לאוקראינה ב 24 בפברואר.

הסיוע המודיעני הוא חלק ממאמץ מסווג של ממשל ביידן לספק מודיעין איכותי לאוקראינה בזמן אמת. מודיעין זה כולל גם תנועות צפויות של חיילים רוסים, כאלו שמגיעות מהערכות אמריקאיות האחרונות לגבי תוכנית הקרב הסודית של מוסקבה ללחימה באזור דונבאס שבמזרח אוקראינה. גורמים רשמיים סירבו לציין כמה גנרלים נהרגו כתוצאה מסיוע ארה"ב.

לפי הדיווח, ארצות הברית התמקדה במתן המיקום ופרטים נוספים על המפקדה הניידת של הצבא הרוסי, שעוברת מקומות באופן תדיר. פקידים אוקראינים שילבו את המידע הגיאוגרפי הזה עם המודיעין שלהם - הכולל מודיעין שמגיע מתקשורת רוסית שיורטה, וכך צבא אוקראינה יודע על נוכחותם של קצינים רוסיים בכירים - מה שמאפשר לו לבצע תקיפות ארטילריה והתקפות אחרות שהרגו קצינים רוסים.

שיתוף המודיעין הוא חלק מזרימה מוגברת של סיוע מארה"ב הכולל כלי נשק כבדים יותר וסיוע של עשרות מיליארדי דולרים, דבר שממחיש באיזו מהירות השתנתה ההסתייגות האמריקנית המוקדמת מתמיכה באוקראינה, כשהמלחמה נכנסת לשלב חדש שעלול לארוך חודשים רבים.

לתמיכה המודיעינית של ארצות הברית באוקראינים הייתה השפעה מכרעת על שדה הקרב, והיא אישרה מטרות שזוהו על ידי הצבא האוקראיני והצביעה על יעדים חדשים.

 

 

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה מידע ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד