י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סער ועבאס בנתב"ג

המטס לר' ישעיה'לה: לייבל'ה במהדורת ספיישל

מהדורה מיוחדת | ספישל ישיר מהציון של ר' ישעיה'לה בן ר' משה בקרעסטיר שבהונגריה: מי המוכרים שהגיעו למקום?; ההתערבות על גדעון סער בנתב"ג; מנסור עבאס בציר עם שלומי אמונים; הבכיר החרדי שנדבק לשקיות 'גל פז'; הזמר והמלחין שעבר דירה; הלוק החדש של יידל ורדיגר; והצלם הבכיר ששודרג לביזנעס ורץ לספר לחבר'ה

המטס לר' ישעיה'לה: לייבל'ה במהדורת ספיישל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה ממשיך במסורת וכמנהגו בקודש בחמש השנים האחרונות, המריא השבוע לר' ישעיה'לה בן ר' משה בקרעסטיר שבהונגריה, שם נערכה השנה ההילולא ששברה כל שיא מבחינת כמות העולים: למעלה מ-25 אלף איש הגיעו לציון הקדוש יחד עם עשרות טונות של בקר עגל, כבש ודגים, שהגיעו למקום לקראת ההילולא השנה.

כאות הזדהות עם סאגת הזיקוקים בישראל, חלק מהנוסעים שאכלו 'לשובע ולא לרזון' טענו שלא יתנו 'גרעפס' בקול לאחר שלהבדיל, ההילולא יוצאת ב"אותו יום". לייבל'ה שמע ממישהו כי אילו הנוסעים שטסו בחזור עם חברת וויזר היו יודעים שלא יצטרכו מסכות (באל-על עדיין צריך), הם היו אוכלים קצת פחות. וד"ל.

לייבל'ה כבש את הונגריה יחד עם הקבוצה המסורתית שזכתה השנה לשם "ישועות עולם" וכל השערים נפתחו עד שמנהיג המסע אף חזר במטוס פרטי מרוב הישועות והשערים שנפתחו.

בבודפשט, לייבל'ה ראה את השנוררים מרוקנים את המלאי של בתי הקזינו, עד שאלה שנאלצו להתחדש במלאי של ז'יטונים. גם מוקדי ה'בייזמים' התחדשו במטאטאים חדשים אחרי שנתיים של קורונה. ויהי לפלא, שלא לדבר על הדרייברים ההונגרים שהיו תפוסים לחלוטין.

כבר בתחילת המסע של לייבל'ה, בחנות של 'סטימצקי' בנתב"ג, הוא ראה את שר המשפטים גדעון סער ורעייתו גאולה אבן בדרכם לחו"ל. לייבל'ה הבחין בבחור שניגש לשר, דפק לו טפיחת שכם ואמר: "התווכחתי עם חבר שלי אם זה גדעון סער. אני טענתי שלא". "לצערי חבר שלך צודק", השיב לו סער בחיוך. בלמעיישה, גדעון חזר ליום העצמאות ומיהר להעלות סלפי עם הרעייה שחס ושלום לא יחשבו שפספס את היום החשוב.

גם ציר חדש של רע"ם ו'שלומי אמונים' (לאחר השת"פ המוצלח במירון עם השר הטייס מתן כהנא) ראה לייבל'ה בבית הנתיבות הלאומי. ראש הממשלה בפועל מנסור עבאס, יחד עם יוסי דייטש ויענקי ברגר נצפו מדברים על ר' ישעיה בן ר' משה ולהבדיל אלף אלפי הבדלות על 'עיד אל פיטר'. עבאס לא מיהר למסור פרטים חסויים מתוך הממשלה. הוא הפציר בחרדים להיכנס לממשלה תוך שהוא מרים את בתו הקטנה לחיקו.

במלון הפאר 'ריץ קרלטון' שבמרכז בודפסט ערך השף ריבי בארד גיבוש מטורף למתפללי ההילולא. לייבל'ה ראה שם את איש התקשורת יצחק פלדמן, שמצא ספה פנויה, כהרגלו בקודש להרים את רגליו הארוכות עד בלי ירח.

בציון ראה לייבל'ה את אהרן קליגר מ'משפחה' שסגר את העיתון מוקדם והגיע להתפלל עם הקסקט בציון, לאחר שאומן לא חזרה עדיין לקדמותה.

הרל"ש של יצחק פינדרוס, מוישי רבר, שפעל ישועות אצל הצדיק, נצפה בתפילה חרישית בציון הקדוש.

בין מנחה למעריב אצל רובין ברחבה, ראה לייבל'ה את מנכ"ל 'המודיע' לוזר קנופף, יחד עם בנו, מתרגשים מהסיטואציה בה זכו להגיע לצדיק.

מי שעוד נראה מתפלל במקום הוא איש העסקים יענקלה הלפרין, שטס דרך וינה והגיע היישר לצדיק ללא צמיד של 'לשון הרע לא מדבר אלי'. בתמונה נראה גם נתן חפץ מ'לב לאחים'. 

גם בצלאל קאהן מרדיו 'קול חי' חבש קסקט והגיע לציון להעתיר בתפילה ובתחנונים.

גם את נחמן בנשעיה מברסלב, שעדיין מתכונן לאומן, ראה לייבל'ה בציון אחרי תפילה נרגשת תופס שיחה עם יענקי ברגר.

את הבעל מנגן מאיר אדלר ראה לייבל'ה בסוד שיח עם אמן הרגש מוטי ויזל. 

בהמשך ראה לייבל'ה את הזמר מוטי אילוביץ מתפלל ליד הציון בדבקות.

וזמן קצר לאחר שהעיתונאי לשעבר ישכר זלמנוביץ הועלה בדרגה בצה"ל, נצפה אביו, מבכירי עסקני צאנז, בתפילה על בנו שיעבור את השירות בהצלחה בגשמיות וברוחניות.

ועד כמה אפשר ללמוד על כוחו של הצדיק ר' ישעיה'לה? בשדה התעופה נצפו האחים הקדושים: יהושע וינברגר מבעלזא שהגיע מישראל ואחיו הערשי וינברגר מ'שירה' שהגיע מניו יורק. השניים נפגשו באקראי, לאחר שאף אחד מהם לא ידע על אחיו שמגיע לצדיק. לייבל'ה תיעד את המפגש המשפחתי המרגש.

במחלקת הביזנס של אל-על ראה לייבל'ה את איש יחסי הציבור יוסי רוזנבוים, יחד עם הצמוד, בניהו שטרנהל, ומאחור נראה דמותו של איש הפרסום אברהם איסר מבריסק מבולטון, שיצא לפקוד גם את קברי אבותיו במרגרטן שברומניה.

קודם לכן, בדיוטי פרי, נצפו במחלקת היין איש התקשורת ויחסי הציבור יצחק פלדמן, שפגש את האסטרטג הירושלמי שרגא ניימן, שתמיד זועף בטוויטר. לייבל'ה חשב לעצמו שאם המטוס היה נופל, לעיתונות החרדית לא היו פרסומות כלל וכלל.

בטרקלין המלך הדוד ראה לייבל'ה את שמוליק יעבץ, הרל"ש של סגר"ע ירושלים קלרמן ומוותיקי המשבקי"ם שצמחו בערוגה הליטאית, מתפלל בתפילה שקודם ההמראה.

את הסוכן הבכיר של עולם התורה ולא רק, שלמה ג'רמון, שכבר סגר כרטיסים לשנה הבאה, ראה לייבל'ה בשדה מתכונן לשפע של לשובע ולא לרזון ולסעודה הבאה.

בקרעסטיר עצמה ראה לייבל'ה את המנהל הראשי של חצר חסידות 'תולדות אהרן' ר' יוסף קדיש קרישבסקי, ברגע של נחת, יחד עם איש העסקים מרדכי קרויס, מנכ"ל רשת 'קליקול' תקשורת שכבשה את השוק. 

ואת יענקל'ה הרקדן שלא הפסיק לסדר את הכנסת אורחים החדשה של פאמפ, ראה לייבל'ה עם יענקי ברוין האיש ו'יוקרה שבעור', ברגע של נחת על יד הציון, לאחר שפעלו את כל הישועות. 

את איש ירושלים 'יוחנן' האגדי, ראה לייבל'ה סועד אצל ר' ישעיה'לה. יוחנן טען לכולם כי זה לא מתקרב לרמות של 'זכרון משה' ירושלים. 

בשדה התעופה בחזור ראה לייבל'ה את חיים שאול נוישטט האגדי מ'עדכוני חב"ד' - ליטאי שנשרף להיות חב"דניק - חוזר מר' ישעיה'לה. נוישטט מבקש מקוראי לייבל'ה שלא יספרו למרכז חב"ד העולמי שראו אותו על ציון של צדיק אחר שאינו הרבי.

בנעילת ההילולא בקרעסטיר ראה לייבל'ה את הרב דוד שפר, ראש ישיבת 'אורייתא', סועד יחד עם הנגיד יוסי איצקוביץ, מבעל רשת המשחקים 'טויס פור יו' בבורו פארק, לצד אמן הרגש מוטי ויזל והחתן הנודע מאיר ריינר, מסכמים ישועות.

מי ששודרג ל"ביזנס" היה הצלם נפתלי לרר שהתרגש לראשונה ואף שיתף זאת בסטטוס באופן דרמטי, משל היה מדובר בטיסה של 16 שעות.

בחזור מקרעסטיר פגש לייבל'ה את צלם חצר חסידות דושינסקיא שלומי טריכטר, ואז נזכר בסיפור מחג הפסח האחרון שנשאר על רצפת העריכה, ושם לעצמו תזכורת להביא אותו מיד עם תום אכילת הסטייק האחרון, למורת רוחו של העיתונאי אריה ארליך, לע"נ רבי ישעיה'לה ב"ר משה. וכך הווה: במסגרת סיורי אבות ובנים, השתתף לייבל'ה בסדר לימוד 'אבות ובנים' בביהמ"ד דושינסקיא בירושלים, שם משמש שלומי טריכטר בתפקיד 'צלם החצר', הוא זה שמתעד את כל אירועי החסידות שמחות, כנסות, ומסיבות שונות ודואג להעלות ולפרסם עם קרדיט ל'די וואך'.

השנה, ראשי החברה הזמינו צלם שלא מן הקהילה לתעד את ההורים לומדים עם בניהם. הלה, שלא מכיר את תקנות הקהילה, צילם בכלים שונים ודומיו, מה שהרגיז מאוד את החסידים, שזעקו לעברו 'שייגעץ ארויס', ואילו אחרים פנו באשמה למנהל שהזמין את הצלם. המנהל שאף משמש כחזן בימים נוראים, עלה לבימה כשכולו נרגש ונסער, ובקול חזק ונעים המיוחס רק לו, ניסה להרגיע את הציבור ולהסביר שמדובר באייפון כשר. לייבל'ה שעמד סמוך לבימה הוסיף: "ויחזור לתלמודו".

לייבל'ה שניצל מהצפירה ביום הזיכרון, קיבל תיעוד בלעדי של איש התקשורת ישראל כהן שנקלע במקרה לצפירה במרכז רחוב רבי עקיבא - "הטיימס סקוור של בני ברק. כהן, שרק השבוע פתח חשבון אינסטגרם שכבר הפך לפופולרי, תועד עומד כאחד האדם ואף מתעד בעצמו את ההמונים עומדים ובכך תיקן את הסרטון הנודע מהעבר, אז טען שלא יזכור.

עורך 'בקהילה', שלמה קוק, פתח את בוקר יום העצמאות בטקס הענקת אותות לחיילים, מצטייני הנשיא יצחק הרצוג, לייבל'ה היה שם כדי לתעד את הנשיא והעורך, לצד איש התקשורת אבי גרינצייג נרגשים מתמיד. 

במסעדה של בערל'ה בגבעת שאול ראה לייבל'ה את איתמר בן גביר, יושב על צלחת טשולנט עם דודו עמר. כמה דקות קודם לכן, עורך 'משפחה' יוסי אליטוב, שנפגש עם אריה ארליך במסעדה, פינה את מקומו לחבר הכנסת בן גביר, שהגיע ובליווי מאבטחים לסעוד יחד עם החבורה, ולשוחח על בנט, הימין ועל מה שמקשר ביניהם.

בעיר ביתר, במוצאי שבת שקודם תחילת הזמן, ראה לייבל'ה את ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין, מחזיק במסירות את נר ההבדלה למשפיע ר' מיילך בידרמן ששהה בשבת במקום.

מביתר הגיע לייבל'ה לכותל, שם ראה את שגריר ארה"ב בישראל מגיע למקום האהוב עליו, הכותל המערבי, ללא גרביים בנעליים ונערך לקראת אמירת 'ויתן לך'. לייבל'ה לא בדק מתי הוא סיים, אך בחוץ הוא פגש מלא אוהדים שביקשו לשמוע את דעותיו.

אפרופו ארה"ב, חתונה גדולה נערכה בבורו פארק לנכדו של הנגיד ותומך עולם התורה ר' רובי שראהן בן לאלי הממשיך של הנגיד. בשמחה חבש הנגיד רובי כובע חסידי, לצד איש החסד ר' יואל ישראל זופניק, ר' יענקל גרוסמן ור' זליג מנדלוביץ. 

ועוד חתונה גדולה שנערכה בראש חודש בארה"ב: מרדכי בן דוד גדול הזמר החסידי חיתן את הנכדה, בת לבנו הזמר יידל ורדיגר. לפני החופה קיבל מרדכי גארטל'ך מיוחדים, בו במקום ביצע מדידות וחבש את האבנט שתהיה חציצה מהודרת. 

מי שנתן לוק משובח הוא אבי הכלה, יידל ורדיגר שנצפה עם המבורג מהודר כיאה וכראוי. 

בסעודת יארצייט לזכרו של ר' ישעיה'לה בבורו פארק, שערך הנגיד שלומי הורביץ, נראו ליפא שמלצר, פינקי ובר והנגיד הצעיר אברומי זופניק, לצד איש היין משה מאייער. 

בערב שבת ראה לייבל'ה בשבילי בית החיים בסגולה, את הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי, נוסע בקלנועית מיוחדת לפקוד את קבר אחיו, רבי יעקב משה זצ"ל, במלאת יום השנה הראשון לפטירתו. מי שנהג לגר"ש היה מנחם זינגר.

מי שעדיין לא מצליח להיפרד מהשקיות המיוחדות של 'גל פז' שליוו כל בחור חרדי שהגיע לרגע שבו החל להניח תפילין, הוא יהושע פולק. לייבל'ה ראה בספרא את הבכיר העירוני ששדרג לשתי שקיות גל פז.

ליד משרד מבקר המדינה ראה לייבל'ה את העיתונאי אבי גדלוביץ מ'בחדרי חרדים', יחד עם היחצני"ם הגוראים, בונים נאגל ופנחס פלינקר, נותנים עבודה על המבקר. 

הזמר בנצי שטיין ה'מלחין העכשווי' של המוזיקה החסידית ולא רק, עבר להתגורר בבית שמש בשעה טובה ומוצלחת, לאחר שנתיים של גלות בנתניה. לייבל'ה מאחל ברכת יישוב טוב ובערב שבת האחרון אף ראה את הזמיר זאנוויל וינברגר מגיע עם עוגה וברכת ברוכים הבאים לרגל המעבר.

בריאד, בירת סעודיה, ראה לייבל'ה את העסקן הצעיר ממונסי מאיר ברנשטיין, בפגישה עם הבלוגר הסעודי מוחמד סעוד.

לאחר שנעצר במצרים, בקבר הצדיק רבי יעקב אבוחצירא ושוחרר בנס, מאיר ברנשטיין נחת בישראל ונצפה משוחח בתל אביב עם העיתונאי של 'בחדרי חרדים' יענקי פרבר.

במאה שערים נחגגה שמחת האירוסין לביתו של הגאון הרב משה ברנדסדורפר עם החתן החשוב הרב שלמה כץ מבחירי ובכירי ישיבת ויז'ניץ' בית שמש. מי שבאו לאחל מזל טוב היו איש העסקים אוהד הראל, מנהל "קבוצת הראל" ופרקליט הצמרת, עורך דין משה אוסדיטשר. לייבל'ה תוהה לעצמו איך אומרים בהונגרית: מזל טוב?

ועוד במשפחת אוסדיטשר הדור הצעיר, רועי, שהצליח להגיע ''עד הקבר'' כלשונו בהילולא הגדולה השבוע. בני חיי ומזוני.

לייבל'ה מאחל בהצלחה לזמר הצעיר איציק וינגרטן, שמעתה והלאה ינוהל ע"י המפיק המוזיקלי מוישי ביכלר.

הדבר הבא: האמן והיוצר הצעיר שמעון רויכר, הגיע למירון והצטלם לקליפ חדש 'דמעות בוערות' על קדושי מירון, אותו יוציא לקראת לג בעומר הבעל"ט. לייבל'ה היה שם, הקשיב למילים, כאב וניגב את הדמעות. הכינו ממחטות.

בשמחת האירוסין לבתו של מנכ"ל יתד, זליג אורלנסקי, עם בנו של יצחק רביץ, ראש מועצת, שנערכה בליל שישי, ראה לייבל'ה את מוטל'ה קרליץ וח'כ משה גפני.

את האמרגן יהודה קאליש והזמר שיעלה רוטר ראה לייבל'ה קונים טשולנט בחנות החדשה המטבח באשדוד, העיקר שיהיה לזכרו של הרב'ה ר' ישעיה'לה בן ר' משה. 

שמוליק כץ, מהמוסדות המפורסמים פגש בקרית צאנז בנתניה את הרבי מערלוי שבירכו בחום. 

צמרת עולם הרבנות והעסקים זרמה למגדל הבני ברקי החדש הכשרת היישוב למעמד שטרם נראה כמותו בבני ברק: חנוכת הבית וקביעת מזוזות למשרדים החדשים של רו"ח יואל טלדנו מפירת BDO הנודעת. כדי למנות את כך המשתתפים צריך מהדורת ספיישל מיוחדת. על כן נתמקד בעיקר במה שפחות ידוע: כמו למשל שנקבעו 28 מזוזות בשביל שיהיה מספיק לכל הנכבדים שבאו.

לאחר שנתיים שלא ביקר בישראל, נחת השבוע הבעלים של חברת צ'רידי יודלה גורוויץ בישראל ונצפה בפגישה השבועית שערך מנכ"ל החברה שי צ'רבינסקי לרגל הביקור דחה צ'רבינסקי את הישיבה השבועית ליום שני והציג לגורוויץ את העובדים הרבים שהצטרפו לחברה בשנתיים האחרונות.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לר' משה יוסף צימעט משב"ק האדמו"ר מתולדות אהרן, לרגל אירוסי בנו מבחירי ישיבת תולדות אהרן, עם בת ר' ישראל פרידמן מבית שמש. השדכן; קרישבסקי, המנהל של תולדות אהרן.

ברכת מזל טוב ליוסף שטראוס נאמן ביתו של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, לרגל שמחת הולדת בניו התאומים.

ברכת מזל טוב לנגיד ר' משה שמואל זופניק מויליאמסבורג לרגל שמחת אירוסי נכדו בן לחתנו הרב מנדל שוימר. 

ברכת מזל טוב לנתי נחום להולדת הנכדה בת לחתנו הרב אליה רב קהילת חזון יוסף.

ברכת מזל טוב לצלם המוכשר יהושע פרוכטר מחסידות ויז'ניץ, לרגל שמחת אירוסי בתו הגדולה בשעה טובה. לייבל'ה ראה את פרוכטר מתברך ממרו ורבו הרבי מויז'ניץ בשמחת הווארט. 

לייבל'ה רכילות חרדית קרעסטיר גדעון סער מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד