א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

גפני נגד דרעי: "פעל בחוצפה להפר הסכמים"

לשכתו של דרעי ביקשה לבדוק מול 'דגל' האם ניתן יהיה להאריך את כהונת ראש העיר הספרדי ברכסים, אך גפני זועם: "יו"ר ש"ס בחוצפה עוקף את מי שחתום על ההסכם"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



השקט והשלווה שליוו עד כה את מערכת הבחירות בעיר החרדית הצפונית רכסים הפכו השבוע לקול רעש גדול.

הכול החל ביוזמה מקורית של מנהל הלשכה החדש של יו"ר ש"ס אריה דרעי, חיים ביטון, ששיגר מכתב לרבני רכסים. במכתב הוא מבקש להציע ולבדוק אפשרות לפיה ישתנו כללי הרוטציה ל-10 שנים לכל מועמד, באופן כזה שהוא יוכל לבסס ולהשלים את העשייה איתה התחיל.

הרעיון הגיע בעקבות פנייה של ראש העיר המכהן דן כהן, שסיפר על עשייה ברוכה, שצר לו שתפסיק בעודה באיבה. תנו לי 5 שנים נוספות, אחר כך אעביר את המושכות לעשר שנות עשייה למועמד הליטאי.

ביטון הדגיש, גם לכהן וגם במכתבו לרבני העיר, כי אין בדעת ש"ס להפר הסכמים, וכי הוא בודק את האפשרות, בדיקה בלבד! "ברור שאם היו הרבנים מביעים את הסכמתם למהלך, הצעד הבא היה תיאום מול יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, עמו נחתם הסכם הרוטציה המקורי. לא עלה על דעתנו אחרת", אומר ביטון ל"בחדרי חרדים".

אבל גפני, שלא פנה לקבל תגובה מן הסתם...לא ידע על כל זה ונחשף לעניין דרך המכתב אותו קיבל לידיו, ולא מלשכת דרעי.

הבוקר שיגר אף הוא מכתב אל רבני העיר רכסים ובו הוא תוקף בחריפות את יו"ר ש"ס אריה דרעי, וכותב כי פעל "בחוצפה" - על מנת להפר הסכם רוטציה חתום בין ש"ס ו'דגל התורה', לקראת הבחירות המוניציפאליות בעיר.

בלשכתו של ח"כ גפני מציינים כי בבחירות הקודמות פינה נציג "דגל התורה" הרב יצחק רייך את מקומו כראש העיר לטובת נציג ש"ס דן כהן, כאשר בהסכם עליו חתומים ראשי ש"ס ו"דגל התורה", תור הרוטציה לעבור הפעם אל נציג 'דגל התורה', לאחר קדנציה שלמה של נציג ש"ס.

למרות ההסכם החתום, מציינים בלשכתו של גפני, פנה אריה דרעי יו"ר ש"ס אל רבני העיר רכסים, ללא תיאום עם הנציגות הפוליטית שחתומה על ההסכם בין המפלגות, וביקש להפר את ההסכם החתום, ולהותיר את נציג ש"ס בתפקידו קדנציה נוספת.

לאור כך, במכתב ששיגר ח"כ הרב גפני אל רבני העיר, כתב "הביאו אליי את מכתבו אליכם של יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי, ואני כמזכ"ל 'דגל התורה' דוחה אותה מכל וכל. אני אף פגוע מן העובדה כי ברור ומובן מאליו כי האינטרס של כולנו הוא טובת הישוב רכסים, אולם המדובר בהסכם פוליטי בין שתי המפלגות שאני צד לו - ויו"ר ש"ס בחוצפה עוקף את מי שחתום על ההסכם, ופונה לכבודכם במישרין מבלי אף לכתב אותי במכתבו".

ח"כ הרב גפני כותב עוד "יש לנו דעה שונה לגבי האמור במכתבו, כביכול תפקודו המצוין של נציג ש"ס, ממנו משתמע כי בעת כהונת איש 'דגל התורה' לא היה כן, בעוד שראש המועצה הנוכחי מקדם תכנית הבראה דרקונית שעלולה להביא את הישוב להתדרדרות ניהולית בניגוד לדעת הרבנים. אינני מעונין להיכנס לפרטי התפקוד של נציג ש"ס לעומת תפקוד נציג 'דגל התורה', אך אני דורש לכבד את ההסכם ככתבו וכלשונו, ואנו נמשיך לדאוג לרכסים, מוסדותיה ותושביה לא פחות מכל אחד אחר".

את מכתבו מסיים ח"כ הרב גפני, "לאי כיבוד ההסכם עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת".

כאמור, בש"ס שבים ומדגישים כי אין בדעתם, בשום אופן צורה ודרך, להפר הסכמים.

כזכור, פורסם בשעתו כי דרעי הזמין אליו ללשכתו את ר"ע רכסים דן כהן והודיע לו כי בדעתו לקיים את ההסכם הכתוב מול "דגל התורה". המהלך החד-צדדי של שיגור מכתב בעל מסר שונה, כשגפני, החתום על ההסכם הקואליציוני, אפילו אינו ממוען למכתב, הוא שהרתיח את גפני, שמבטיח להשיב מלחמה שערה.

נוסח המכתב המלא:

וזה לשון המכתב ששוגר בידי דרעי ל"רבני קהילת "חיי תורה" רכסים שליט"א", כבר בי"ט בתמוז, סוף שבוע הקודם.

"שלום רב,

הנדון: כהונת ראש מועצת רכסים הרב דן כהן

אני פונה אליכם בעקבות עשרות של פניות אלי בכתב ובע"פ של רבנים חשובים אברכים ותושבי הישוב ברכסים בדבר הבחירות המתקרבות לראשות המועצה.

אין זה סוד, כי הישוב רכסים נמצא בתנופה אדירה של פיתוח בכל התחומים המוניציפליים. וזאת כמובן הודות למאמציו ופועלו של ראש המועצה המכהן הרב דן כהן.

כמו כן, לפי הידוע לי, ישנם מספר פרויקטים לא מבוטל הנמצאים בעיצומו של ביצוע ופרויקטים נוספים העומדים על הפרק.

לא קל ולא פשוט יהיה להיכנס לנעליו, יש חשש שיגרם נזק לא קטן הן לישוב והן לקהילה, אלא שקיים הסכם רוטציה שכמובן יש לכבדו, אלא אם כן יסכימו הרבנים על הצורך לערוך שינויים, לכן הנני פונה אל וועד הרבנים בכל לשון של בקשה לשקול את האפשרות וליצור נוסחה לפיה הרב דן כהן ימשיך ויכהן קדנציה נוספת, כאשר בקדנציה הבאה יכהן ראש מועצה ל-10 שנים בלא שיפגעו האינטרסים של מפלגות האחרות.

אודה מאוד לכבוד הרבנים על כל פועלם לטובת התושבים והישוב רכסים".
רכסים דרעי גפני פועל חוצפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד