י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרוצדורה אווירית

בגלל הטייס: המטוס נאלץ לחזור לשדה

מטוס שהמריא מלונדון לניו יורק, נאלץ לשוב על עקבותיו בזמן שהיה בדרך לארה"ב, המטוס היה מעל אירלנד כאשר נאמר לקפטן שטייס המשנה לא סיים את הכשרתו. לאחר הנחיתה, המטוס שיכול לשאת כמעט 300 נוסעים נאלץ להמתין על המסלול בזמן שנמצא מחליף מוסמך

בגלל הטייס: המטוס נאלץ לחזור לשדה
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת התעופה 'וירג'ין אטלנטיק' הבריטית, התנצלה בפני מאות נוסעים לאחר שטיסתם עוכבה. המטוס המריא ביום שני משדה התעופה הית'רו בלונדון לכיוון ניו יורק, אך לאחר 40 דקות המטוס חזר ללונדון כדי להחליף את טייס המשנה שלא היה מוסמך עדיין סופית.

החברה מסרה שהבעיה נבעה מטעות והתנצלה, אך הבהירה כי לא היתה בעיה בטיחותית, אלא המטוס חזר בגלל שאלו נהלי החברה. על פי דיווחים בבריטניה, הטיסה לניו יורק נאלצה לחזור להית'רו לאחר שטייס המשנה הודה שלא עבר את מבחן הטיסה האחרון שלו.

נוסעים נחתו בארה"ב כמעט שלוש שעות מאוחר יותר מהמתוכנן לאחר שהמטוס שיכול לשאת כמעט 300 נוסעים נאלץ להמתין על המסלול בזמן שנמצא מחליף מוסמך. חברת התעופה הבהירה לנוסעים שהבעיה נגרמה מטעות והתנצלה. היא הבטיחה לנוסעים שהבטיחות לא נפגעה, טייס המשנה נזקק ל'טיסת הערכה סופית' עם 'קפטן אימון' כדי להיות מסוגל לטוס בהתאם למדיניות 'וירג'ין אטלנטיק'. תפקידו כטייס משנה פירושו שהוא היה אחראי על שמירה על בטיחות הטיסה.

החברה מסרה כי טייס המשנה שטס לצד קפטן מנוסה, הוחלף בטייס חדש כדי "להבטיח עמידה מלאה בפרוטוקולי ההדרכה של וירג'ין אטלנטיק" החורגים מהסטנדרטים בתעשייה. עוד נאמר: "אנו מתנצלים על כל אי נוחות שנגרמה ללקוחותינו שהגיעו שעתיים ו-40 דקות מאוחר מהמתוכנן כתוצאה מהחלפת הצוות". הטיסה המריאה מהית'רו בשעה 9:41 ביום שני, והפנייה לאחור החלה בשעה 10:19, ואז היא נחתה בחזרה בהית'רו בשעה 11:12. ולאחר שעתיים המריאה מחדש לניו יורק.

טייס משנה עיכוב טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד