י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתחמקים מהלחץ

היעד שאליו נמלטים אוליגרכים רוסים כדי להימנע מסנקציות

דובאי התגלתה כמקלט לרוסים עשירים שנמלטים מהסנקציות של המערב בשל המלחמה באוקראינה. מיליארדרים ויזמים רוסים הגיעו לאיחוד האמירויות הערביות במספרים חסרי תקדים והללו חולשים על וילות ודירות יוקרה במדינה העשירה

היעד שאליו נמלטים אוליגרכים רוסים כדי להימנע מסנקציות
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מאות בעלי הון רוסים נחתו לאחרונה בדובאי, בירת האמירויות, לאחר שאירופה חסומה בפני אוליגרכים רוסים בשל הסנקציות שהוטלו על מקורביו של ולדימיר פוטין. ה-BBC מדווח, כי רכישות נכסים בדובאי על ידי רוסים זינקו ב-67% בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2022. איחוד האמירויות לא הטילה סנקציות על רוסיה ולא מתחה ביקורת על פלישתה לאוקראינה.

עוד דווח, כי דובאי מספקת ויזות לרוסים ללא סנקציות, בעוד מדינות מערביות רבות הגבילו אותן. ההערכה היא שמאות אלפים עזבו את רוסיה במהלך החודשיים האחרונים, אם כי נתונים מדויקים עדיין לא פורסמו. כלכלן רוסי אמר שלפחות 200,000 רוסים עזבו בעשרת הימים הראשונים לאחר תחילת המלחמה.

חברת Virtuzone, שעוזרת לחברות לקיים פעילות בדובאי, דיווחה על גל עצום של לקוחות רוסים. "אנחנו מקבלים פי חמישה יותר פניות מהרוסים מאז החלה המלחמה", אמר המנכ"ל ג'ורג' הוג'יי. "הם מודאגים מהתמוטטות כלכלית שתגיע. לכן הם עוברים לכאן כדי להבטיח את עושרם", הוסיף.

הזרם של אזרחים רוסים חיזק את הביקוש לווילות ודירות יוקרה ברחבי דובאי, סוכני נדל"ן מדווחים על עלייה במחירי הנכסים, שכן רוסים המגיעים לדובאי מחפשים לרכוש בתים.

סוכנות הנדל"ן בדובאי Betterhomes גילתה שרכישות נכסים על ידי רוסים עלו בשני שליש בשלושת החודשים הראשונים של 2022. וסוכנות נדל"ן אחרת בשם Modern Living, אמרה ל-BBC שהיא שכרה סוכנים רבים דוברי רוסית כדי לספק את הביקוש הגובר. המנכ"ל תיאגו קלדס אמר שהם מקבלים שיחות רבות מאזרחים רוסים המבקשים לעבור לדובאי באופן מיידי. "הרוסים שיורדים לא קונים רק להשקעה, הם מסתכלים על דובאי כבית שני", אמר.

מדינות המפרץ, כולל איחוד האמירויות הערביות וסעודיה, דחו קריאות של ממשלות המערב להטיל סנקציות על רוסיה. איחוד האמירויות הייתה אחת משלוש המדינות היחידות, יחד עם סין והודו, שנמנעו בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם בפברואר כדי לגנות את פלישת רוסיה לאוקראינה. היא גם נמנעה בהצבעה של העצרת הכללית ב-7 באפריל על השעיית רוסיה ממועצת זכויות האדם של האו"ם.

אוליגרכים רוסים דובאי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד