כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

קוסם הגבעות: שהה במעצר בית - והשחית מנזר

בית המשפט הורה לשחרר את החשודים במעורבות בהשחתת מנזר לטרון למעצר בית • הסיבה: אחד מהם הציג אליבי מוצק, ואת השני אין סיבה להחזיק במעצר

ריסוס על מנזר. צילום ארכיון
ריסוס על מנזר. צילום ארכיון

האם אפשר להצית מנזר שנמצא במרחק שעה נסיעה - תוך כדי שהות במעצר בית תחת פיקוח? כנראה שיש מי שחושב שכן. היום (ה) הורה בימ"ש השלום בראשון לציון כי דוד חי חסדאי, אחד משני החשודים שנעצרו השבוע בחשד למעורבות בהשחתה במנזר בלטרון לפני כשנה, ישוחרר לביתו. זאת לאחר שהתברר כי בעת המקרה הוא שהה בכלל במעצר בית תחת פיקוח של הוריו.

שלשום האריך ביהמ"ש את מעצרו של חסדאי עד ליום שישי, אלא שזמן קצר לאחר הדיון התברר לסנגורו מטעם עמותת 'חננו', עדי קידר, כי בעת המקרה שהה חסדאי במעצר בית תחת פיקוח הוריו. החשוד עצמו אמר לעו"ד קידר לפני הדיון כי בחקירתו מסר גרסת אליבי שאושרה על ידי הוריו, לפיה שהה בביתו באותו הערב.

ב'חננו' מציינים כי למרות שהחוק מחייב בראש ובראשונה להתמקד במהלך החקירה בגרסת האליבי של החשוד, בחרה המשטרה שלא לעשות זאת. בעקבות הנתונים החד משמעיים פנה עו"ד קידר לביהמ"ש בבקשה לקיים דיון דחוף. ביהמ"ש כאמור, אישר את הבקשה, ושחרר את החשוד לביתו למעצר בית בן 10 ימים בתוספת לחתימה על ערבות כספית.

בהמשך הובא החשוד השני בפרשה, משה אורבך, אשר המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-8 ימים נוספים. ביהמ"ש דחה את דרישת המשטרה, וקבע כי המשך החקירה יתאפשר אף כשהחשוד לא נמצא במעצר. בשל כך שוחרר אורבך לבית הוריו, שם ישהה במעצר בית במשך 8 ימים. בעקבות הפסיקה ביקשה המשטרה כי ביצוע ההחלטה יעוכב עד להגשת ערעור לביהמ"ש המחוזי.

בתגובה להחלטת ביהמ"ש, אמר אביו של חסדאי, סא"ל במיל' משה חסדאי: "האויב האמתי שלנו הוא הלאומנות והטרור הערבי. אין דבר כזה טרור יהודי, זו המצאה של התקשורת שמסייעת לאויבים שלנו ומוציאה לנו שם רע בעולם כולו. למעשה התקשורת היא זאת שאוכפת על כוחות הביטחון טיפול בטרור יהודי שלא היה ולא נברא, כמו שהיא אוכפת על מדינת ישראל עם ומדינה פלסטינים שלא נבראו מעולם.

"הבן שלי שייך לחבורה של נוער אידאליסטי שקם למחות כנגד הרדיפה התקשורתית הזו. זו תנועת מחאה לגיטימית נגד רדיפת ציבור המתיישבים, נגד הפיכת צה"ל וזרועות הביטחון לאמצעים לרדיפת יהודים. לצערנו הגדול, רוב רובה של הרדיפה הזאת כמו במקרה של בני אין לה על מה לסמוך, וחבל שהמשטרה לא טורחת לקיים את הבדיקות הפשוטות ביותר לפני שהיא מטילה קלון בדמות חשד שכאלה".
לטרון שפירו בית משפט שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד