כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ח"כ בועז טופורובסקי: תאונות פגע וברח הן שנאת חינם

חבר הכנסת ממפלגת "יש עתיד", העלה השבוע בישיבה בכנסת את בעיית תאונות הפגע וברח. עמותת אור ירוק: תאונות פגע וברח הפכו בשנים האחרונות למכת מדינה

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

חבר הכנסת ממפלגת "יש עתיד" בועז טופורובסקי, העלה השבוע בישיבת הכנסת את בעיית תאונות הפגע וברח במדינת ישראל. ח"כ טופורובסקי התייחס בנאומו לתאונת הדרכים שהתרחשה ב- 24.6, בה נהרגה לולה מריה אמדור, תושבת באר-שבע בת 85, בתאונת פגע וברח, בשעה שחצתה את הכביש בדרך. הנהג אשר פגע בלולה, ברח ממקום התאונה והמשטרה עדיין מחפשת אחריו.

בעקבות התאונה הקשה, הקריא ח"כ טופורובסקי מדבריו של השופט חשין על תאונות פגע וברח: "מעשהו זה של הנוהג הבורח פוגע בשורשי הסולידריות החברתית והאישית המינימלית לקיומה של חברה תקינה. בריחתו של הנהג מן המקום היא מעשה אנטי-חברתי ואנטי-מוסרי מובהק. וראוי הוא כי ייענש בכל חומר הדין".
ח"כ טופורובסקי אף פנה בטרם נאומו לח"כ דב ליפמן ואמר כי "לצערי מה שאני קורא כל שבוע גם קשור לשנאת חינם", בהתייחס לתאונות הפגע וברח.

חבר הכנסת ציין בפני חברי המליאה את נתוניהם המדאיגים של תאונות הפגע וברח בישראל: "מנתוני דוח עמותת "אור ירוק" עולה כי מדי שנה מתרחשות בממוצע כ-700 תאונות פגע וברח, ובהן נפגעים כ-1,000 בני-אדם ונהרגים כ-18 בני-אדם בממוצע. הענישה הוחמרה, וכיום היא עומדת על עד 14 שנות מאסר לנהג ועד שבע שנות מאסר לנוסע לידו. לראשונה מוטלת אחריות בגין ההפקרה גם על הנוסע ברכב, והכול כדי שלא יהיו יותר תאונות כאלה".
כמו כן, הציג ח"כ טופורובסקי בפני יושבי המליאה את ששת תאונות הדרכים הקטלניות שארעו במדינת ישראל במהלך השבוע האחרון, בהן נהרגו שישה בני אדם.

עמותת "אור ירוק": "תאונות פגע וברח הפכו בשנים האחרונות למכת מדינה. מדובר במעשה אכזרי ואנטי מוסרי, שבו אדם בוחר לברוח ממקום התאונה, מבלי להגיש עזרה. על בתי המשפט מוטלת האחריות, להחמיר בענישה למען הגברת ההרתעה. אדם שידע כי הוא ייענש בחומרה, לא יברח ממקום התאונה וישאיר את הפצוע להתבוסס בדמו".
אור ירוק פגע וברח שנאת חינם פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד