ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
16 ילדים נותרו יתומים מאבא

הקדושים: יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח נרצחו בפיגוע באלעד

השם יקום דמם: שלושת הנרצחים מהפיגוע הנתעב באלעד הם; יונתן חבקוק, בועז גול, ואורן בן יפתח הי"ד שיובאו היום למנוחות עולמים | השלושה הותירו אחריהם אלמנות ו-16 יתומים | 'בחדרי חרדים' על דמותם של הקדושים והטהורים שנרצחו באכזריות נוראה על לא עוול בכפם 

הקדושים: יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח נרצחו בפיגוע באלעד
שלושת הנרצחים בפיגוע צילום: באדיבות המצלם

ארץ אל תכסי דמם: הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת הנרצחים הקדושים בפיגוע הרצחני בליל שישי בעיר אלעד. על פי המסתמן הם יובאו למנוחות עוד היום בשעות הצהריים בטרם כניסת השבת. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי תיערך הלוויה אחת לשלושת הנרצחים באלעד, לאחר תיאומים בן המשפחות, הלוויה תתקיים בשעה 12:30 בצהריים מאזור הטבח בעיר. המשפחות בדרכם לזיהוי אחרון במכון באבו כביר.

במהלך הלילה הגיעו גופות ההרוגים למכון לרפואה משפטית באבו כביר לצורך זיהוי. מלבד שלושת הנרצחים, בפיגוע נפצעו גם גבר בן 75, גבר בן 38 וצעיר בן 20 באורח קשה. צעיר נוסף, בן 23, נפצע באורח קל. הפצועים פונו לבתי החולים שיבא תל השומר ובילינסון בפתח תקווה. מצבם של שניים המאושפזים בבלינסון מוגדר קשה ולא יציב ונשקפת סכנה לחייהם.

הרב יונתן חבקוק הי"ד

הנרצח הראשון ברחוב אבן גבירול, המוקד הראשון של הפיגוע המתועב באלעד, הוא הקדוש ר' יונתן חבקוק הי"ד, מחסידי ברסלב בעיר, המוכר לכל התושבים ומתגורר ברחוב רבי יהודה הנשיא 68.

הרב יונתן הי"ד מחסידי ברסלב בשנות ה-40 לחייו, עבד כמוסכניק לפרנסתו ונקרא בפי כל 'יונתן אחינו'. הותיר אחריו חמישה ילדים יתומים.

"אין אחד בעיר אלעד שלא מכיר את יונתן", אומרים תושבים ל'בחדרי חרדים': "הוא מחסידי ברסלב השמחים באמת, דמות מאירת פנים לכל אחד ואחד". 

כולם כינו אותו בשם 'יונתן אחינו' כי הוא תמיד אומר לכולם "אחינו, מה אפשר לעזור?" והכל בנעימות מיוחדת.

לפרנסתו שימש יונתן כמוסכניק נייד בעיר אלעד, והגיע לתקן לאנשים את רכביהם באופן פרטי עד למקום התקלה. עם הירצחו, אבל גדול בעיר אלעד, התושבים מסרבים לעכל כי יונתן היה ואיננו.

הציצית של יונתן נמצאה בזירת הרצח כשהיא ספוגה בדמו. אמש הגיע הרב חנניה צ'ולק, יו"ר עזר מציון להודיע לאלמנה ולמשפחה על הגרוע מכל.

אשתו פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה: "ליבי מסרב להאמין שנשארתי לבד עם 5 יתומים. ליבי נשרף שילדי הרך ראה את אביו ברגעיו האחרונים שלו. בעלי נלחם נגדם בגבורה רבה והציל נפשות רבות בזמן שנלחם איתם דקות ארוכות. ה' ינקום דמך בעלי היקר והאהוב. אתה תחסר לנו מאוד".

יונתן השאיר אחריו את רעייתו שתחי' וחמישה ילדים יתומים.

הרב בועז גול הי"ד 

ההרוג השני בפיגוע ליד הפארק באלעד, הוא הרב בועז גול הי"ד, שמתגורר ברחוב יהושע 23 בעיר והוא בן 48, שהותיר אחריו גם חמישה יתומים. 

הרב בועז גול הי"ד עבד לפרנסתו כמכונאי במוסך והיה דמות מיוחדת בעיר. 

היה מתפלל בבית הכנסת 'תורת חסד' והשקיע רבות בחינוך ילדיו, לצד קביעת עיתים לתורה כמידי יום ביומו. הוא הותיר אחריו חמישה ילדים בביתו.

אמש, הוא חזר משיעור תורה בבית הכנסת ליד הפארק ובחזור הוא נרצח לדאבון כל לב.  

הרב אורן בן יפתח הי"ד

ההרוג השלישי הוא אורן בן יפתח הי"ד, בן 34, אב לשישה ילדים, תושב לוד.

ראש העיר לוד, יאיר רביבו, ספד הלילה לאורן ואמר: "אסון כבד פקד הלילה את העיר לוד. אורן בן יפתח תושב העיר בן 34, אבא ל-6 ילדים נרצח בפיגוע הנפשע באלעד".

"הלב נשבר לרסיסים במשפחה שפקדו אותה אסונות רבים בשנים האחרונות. אנחנו מלווים כעת את המשפחה בשעה הקשה מנשוא. השם יקום דמו במהרה". 

אורן הי"ד היה דמות מיוחדת בעיר לוד, אדם מאיר פנים לכל אדם, טיש נעים הליכות בעל לב זהב. בכל בוקר היה מתפלל ב'בית אריה', בית הכנסת המרכזי של השכונה.

ברשת הופצה תמונה שבה נראה האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא יבלח"ט מאיר פנים לאורן הי"ד בצורה מיוחדת ויוצאת דופן. פעם בשלוש שבועות היה עולה לרבי דוד אבוחצירא לקבל את ברכתו ועצתו. 

העיתונאי ישראל כהן דיווח הבוקר כי הנרצח אורן הי"ד לקח אמש ברכבו לפני הפיגוע את רב הקהילה החרדית בשכונת גני איילון אחיסמך בלוד הגאון רבי יעקב לנדו למסור שיעור בבית שמש הלוך וחזור. במהלך הנסיעה, הקדוש סיפר לרב על ההתחזקות הגדולה שעושה ודברי אמונה רבים. לאחר הנסיעה המשיך לאלעד ונרצח בפיגוע. 

תהא נשמתם צרורה בצרור החיים והשם יקום דמם.

פיגוע באלעד בועז גול יונתן חבקוק יונתן יוסף אורן בן יפתח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד