י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
טאקס פרי

עושים קניות בחו"ל? כדאי שתקראו את זה

Tax free - פטור מס לתיירים, מה זה? והאם כדאי? | למרות שזה נשמע פשוט, חשוב לקרוא את האותיות הקטנות | 'בחדרי' עושה סדר

עושים קניות בחו"ל? כדאי שתקראו את זה
טאקס פרי צילום: pixabay

אחד מהמושגים הידועים על חובבי השופינג בחו"ל- הוא "טאקס פרי" (tax free).

מה זה בעצם טאקס פרי? בהרבה מדינות ישנם מיסים על מוצרים רבים, שתיירים אינם מחויבים במס זה. החנויות לא יכולות להוריד לכם את המס מהמחיר בעת הקניה, אבל אפשר לבקש "טאקס פרי"- בדרך כלל הרשתות נותנות זאת מעל סכום קניה מסוים, ואם עברתם אותו אתם יכולים לקבל טאקס פרי.
בחלק מהמדינות תצטרכו להציג את הדרכון שלכם כבר בחנות, ולמלא טופס קצר. בטופס יופיע הסכום אותו תוכלו לקבל כשתסיימו את הביקור באותה המדינה. הסכום הוא בעצם אחוז המס- שאתם בתור תיירים, לא חייבים בו.

נשמע פשוט מאוד. אך לא תמיד..

ישנם מטיילים רבים שאומרים שהעניין פשוט וכדאי. פשוט מבקשים בכל קניה טאקס פרי- חותמים- ומקבלים את הכסף בשדה.

אבל יש גם אותיות קטנות

לדוגמא ביעדים מסוימים תדרשו לתת אשראי לפיקדון בעת ביצוע ההחזר. הסיבה לכך, שאם לא תשלשלו את הקבלות של הקניות לתיבה המיועדת בשדה התעופה, ו/או בשעות הפתיחה, ו/או לא תמלאו נכון עד הסוף את כל הטפסים-ועוד אותיות קטנות נוספות- יגבו מכם בחזרה את הסכום שקיבלתם.

כמו כן, הדבר דורש זמן נוסף ומשמעותי בשדה התעופה. בדרך כלל ישנם תורים בעמדת הטאקס פרי. הרבה אנשים רוצים לקבל החזר על המס אותו שילמו על הקניות שלהם,לא מילאו טוב את הטפסים, לא הבינו את כל מה שנדרש מהם לעשות ועוד- גורם לתורים רבים וזמן המתנה ארוך.

נתקלתי גם בסיטואציה מעצבנת באחד מיעדי אירופה, למרות שידוע כיעד שמאוד קל לקבל בו טאקס פרי: התבקשתי להציג בפני הפקיד את הקניות שעשיתי ועליהן אני מבקש החזר מס. הקניות לא היו עלי- הן היו במזוודה, אותה שלחתי כבר בעמדת הצ'ק אין. אז כמובן, גם עמדתי בתור ושרפתי זמן, גם ביקשתי בכל חנות טאקס פרי, ובזבזתי זמן נוסף בחנויות, וגם- לא הצלחתי לקבל טאקס פרי בסופו של דבר.

אני חייב לציין שכן הצלחתי לקבל מספר פעמים טאקס פרי, וזה אכן היה נהדר. ישנם יעדים שהפרוצדורה קלה מאוד- אתה בא- מציג קבלות ודרכון- ומקבל. אך ישנם יעדים שהדבר לא משתלם בכלל ומאוד מאוד קשה לקבל באמת טאקס פרי, או שיגבו ממך אותו בחזרה בגלל משהו קטן ששכחת לעשות בשדה.

לסיכום- אם אתם מעוניינים לקבל טאקס פרי, מומלץ בכל יעד לבדוק היטב מה ההליך המדויק כדי לקבל את ההחזר, ולא לפספס אף פרט. אני אישית בדרך כלל מעדיף לוותר על ההחזר ולא לשרוף את הזמן על הצד שאולי בסוף אצליח לקבל טאקס פרי. לפירוט נוסף על טאקס פרי תוכלו להכנס לאתר 'גלובל בלו.'

צייד הטיסות

מס חול טיולים קניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד