י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ניצחון בסיבוב הראשון: החרדים ביטלו הקצאת קרקע ל'ישיבה חילונית' בי-ם

שטחי מריבה בשכונת קרית יובל הוקצו בעבר לגני ילדים, עבור מאות ילדים חרדים • ברקת ביטל את ההקצאה והעביר אותם לטובת הקמת 'ישיבה חילונית' • לאחר ערעור ומאבק במועצה - ביטלו החרדים את שינוי הייעוד • הבעיה: מדובר בניצחון זמני • פינדרוס: "הוכחנו שבאחדות ננצח גם ראש עיר מכהן"

מאבק בקרית יובל. צילום ארכיון
מאבק בקרית יובל. צילום ארכיון



חברי מועצת העיר ירושלים החרדים רושמים הערב (ה) ניצחון גדול מול ראש העיר, ניר ברקת: בתום דיון בישיבת מועצת העיר הוחלט ברוב של 15 מול 11 חברים לדחות את שינוי הייעוד של מתחם ורבורג בקרית יובל בעיר - כדי למנוע הקמה של ישיבה חילונית ומכינה ירושלמית במקום, מוסדות שנועדו לחזק את הציביון החילוני בשכונה המפולגת.

בימים האחרונים ניהלו חברי המועצה החרדים מאבק נגד ההחלטה של ראש העיר, והצליחו - באמצעות ערעור על ההחלטה של הוועדה המקומית - להחזיר את ההצבעה על שינוי ייעוד הקרקע למועצת העיר. החברים הופיעו בישיבה בנוכחות מלאה וגייסו כל קול שעמד לרשותם.

מתחם המריבה, אחד השטחים האחרונים בשכונה, הוקצה עוד בתקופת כהונתו של אורי לופוליאנסקי עבור הקמת תלמוד תורה. למקום הובאו קראוונים, והתושבים, שבוקר אחד התעוררו לקול רעשי הטרקטורים, ניהלו מאבק עיקש נגד היוזמה.

עם כניסתו של ניר ברקת לקומה השישית בכיכר ספרא, הוא ביטל את התוכנית, והחליט להקצות את המתחם למרכז תרבות חילוני. לפני יותר משנה קיים ברקת את ההבטחה וחברי הוועדה המקומית שינו את הייעוד למתחם "תרבות, פנאי וקהילה".

לאחרונה דנה הוועדה בנושא פעם נוספת, דחתה את התנגדות התושבים, והמליצה להקים בו "ישיבה חילונית". החרדים התנגדו לשינוי ייעוד הקרקע, מאחר ובשכונה ישנם כ-500 ילדים חרדים ללא מבנים לגנים עבורם.

כאמור, בהצבעה הערב בוטל שינוי הייעוד.

יוסי דייטש. צילום ארכיוןצילום: יוסי דייטש. צילום ארכיון
יוסי דייטש. צילום ארכיון


ההישג טרם הושלם - החרדים כבר חוגגים

למרות ההישג, הדרך לניצחון הסופי עוד ארוכה, מאחר וההחלטה הסופית תינתן בוועדה המחוזית במשרד הפנים.

עם זאת, הנציגים החרדים מיהרו לחגוג, סגן ראש העיר, יוסי דייטש, אמר ל'בחדרי חרדים': "הערב הוכח לראש העיר ובכלל, שכשהציבור החרדי מאוחד ניתן לנצח. למרות שהניצחון הוא לא סופי, הוכחנו שאי אפשר להעביר תוכניות הזויות כאלו. היה נדמה שכשמדובר בנושא שאפשר להכות את החרדים, כל כללי המשחק משתנים. פנינו להגיון ולשכל של חברי המועצה ורשמנו את ההישג הזה".

סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, אמר בתגובה: "הוכחנו שבאחדות ובשיתוף פעולה אנחנו יכולים לנצח גם ראש עיר מכהן. אנחנו תקווה שראש העיר ילמד מהתבוסה שנחל היום כי הוא לא יכול להפוך את ילדי הציבור החרדי לבני ערובה לקראת הבחירות הקרבות. מהיום כללי המשחק השתנו. ואנחנו מקווים שכל השחקנים במגרש מפנימים את הסיטואציה החדשה. איחוד הכוחות בין הציבור החרדי, הדתי והמסורתי בירושלים הוכיח את עצמו".

חבר המועצה ישראל קלרמן אמר: "הערב הכריזה מועצת העיר - ולא רק החברים החרדים - נגד האג'נדה שראש העיר מוביל מתחילת הקדנציה, ששכונה חילונית תהיה ותישאר חילונית גם אם יהיו תושבים חרדים. אין דבר כזה, העירייה תיתן את מלוא השירות לתושבים החרדים בכל שכונה שהיא, גם שטחים ומבני ציבור. וכך היה הערב בישיבת המועצה".

יו״ר סיעת יהדות התורה, יעקב הלפרין, אמר ל'בחדרי חרדים': ״אנחנו נמשיך לפעול גם בועדה המחוזית שהחלטותיה יהיו המשך ישיר למען צרכי ותושבי השכונה משומרי מצוות דרך דתיים לאומיים ועד חרדים כולם כאחד, בדיוק כפי שהחלטנו במועצת העיר. ניר ברקת ואנשיו הוכיחו היום כמו בעבר שהם לא דואגים לכלל תושבי ירושלים - אלא רק בראיה צרה לטובת אנשיו״.

גם בש"ס חגגו את ההישג בעירייה, סגן ראש העיר, שלמה ברסקה, שפנה לאחרונה לראש העיר בנושא, אמר: "זהו יום גדול עבור תושבי השכונה. הדרך עוד ארוכה, אבל זהו ציון דרך לפתרון המצוקה עבור הילדים החרדים בשכונה".

חבר המועצה אשר מישאלי, אמר ל'בחדרי חרדים': "אני שמח שהמאבק שניהלו התושבים רשם הערב ניצחון".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ראש העיר רואה חשיבות רבה בהקצאת השטח בקרית יובל לישיבה החילונית ולמכינה הירושלמית, זאת לצד מציאת פתרונות לגני הילדים לכלל המגזרים. ההכרעה הסופית באשר למגרש וורבורג אינה מתקבלת בעירייה אלא בוועדה המחוזית של משרד הפנים, וראש העיר יפעל כדי שתאושר שם באופן סופי".
ירושלים חרדים מועצה ברקת הישג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד