כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"הקב"ה קורא לנו להתעורר"

מסע הלוויתם של שלושת הנרצחים בפיגוע באלעד יצא מזירת הטבח

אלפים רבים מתושבי העיר ומחוצה לה גדשו את זירת הרצח באלעד בה נטבחו אמש שלושת הקדושים: יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח הי"ד • רבני העיר אלעד קראו להתעוררות וחשבון נפש בעקבות הפיגוע • 'בחדרי חרדים' עם סיקור דומע ממסע הלוויות המצמרר בערב שבת קודש

מסע הלוויתם של שלושת הנרצחים בפיגוע באלעד יצא מזירת הטבח
הלווית נרצחי הפיגוע באלעד צילום: שוקי לרר

העיר אלעד, יחד עם העולם היהודי כולו, התעטפו היום (שישי) באבל כבד לנוכח הטבע הרצחני שביצעו אמש המחבלים וליוו למנוחת עולמים את הקדושים יונתן חבקוק, בועז גול, וכן אורן בן יפתח הי"ד - שמסע הלווייתו המשיך לעירו, לוד. 

מסע הלוויה יצא בצהריים, ערב שבת קודש פרשת אמור, מזירת הטבח בעיר, בכיכר אבן גבירול, פינת רחוב רבי יהודה הנשיא. 

בנו של הקדוש בועז גול הי"ד ספד: "אבא הלך לשיעור תורה ונרצח עם גרזן. אנחנו מאמינים שזה משמיים אבל זה מאוד קשה, עוד לא עיכלתי את זה בעצמי", סיפר. הוא שיתף גם על הרגע בו שמע את הבשורה המרה: "הייתי בישיבה כששמעתי על הפיגוע, התקשרתי הביתה ואמרו לי שהוא יצא מהבית והוא לא עונה, אמרתי לעצמי שבדרך כלל שיש דברים כאלו הוא מתקשר ומודיע שהוא בסדר וזה לא קרה, אז התקשרו אליי ואמרו לי לבוא הביתה וסיפרו לי שהוא נרצח".

מסע הלוויה נפתח בפרקי תהילים והסתיים במעמד קבלת עול מלכות שמים בהשתתפות אלפים, לקול זעקות שבר של המשתתפים. 

במסע הלוויה הספידו המרא דאתרא הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן רבה של אלעד: "הקב"ה קורא לנו להתעורר והוא שולח לנו את הקולות האלו שנבין שכל אחד ואחד צריך להתחזק, פעם הקב"ה היה שולח לו נביאים לחזק אותנו היום הוא שולח לנו מרצחים שפלים שמבזים את האומה שלהם אבל המטרה היא לחזק אותנו". 

רבה של העיר הגר"מ מלכא נשא את ההספד המרכזי בלוויית הקדושים יונתן חבקוק ובועז גול הי"ד שנרצחו בפיגוע האכזרי אמש. בדבריו פרץ רב העיר בבכי: "על אלה אני בוכיה עיני עיני ירדה מים כי רחק ממני מנחם משיב נפשי, היו בני שוממים כי גבר אויב".

המרא דאתרא הגאון רבי מרדכי מלכא זעק בהספדו על השבר הגדול והנורא שפקד את העיר, דווקא בימים של ספירת העומר. 

בדבריו הוסיף המרא דאתרא "כל חטאם כי הם יהודים, הם הרוגי מלכות, עלינו לקבל על עצמינו להתחזק באחדות ולהפסיק את פירוד הלבבות". זעק רב העיר, בסיום עשה קבלת עול מלכות שמים עם קהל האלפים שהשתתפו בלוויה.

רב הקהילה הדתית לאומית באלעד, הרב אברהם נחשון אמר בדברי הספדו: "הם לא הרגו אותם כי הם חרדים, ולא בגלל שהם גרים באלעד, הרגו אותם כי הם יהודים". 

הרב תקף את הממשלה ואמר: "הבעיה שלנו היום זו החולשה של הממשלה, קבוצה קטנה של יהודים מבולבלים שלא מבדילים בין יהודי לבין ערבי מחבל. שיחזרו בתשובה או שיפנו את מקומם".

הרב הלל חיימוב אמר בהספדו: "בועז הי"ד היה נשמה גדולה, ורק ביקש לעזור לכל אחר ואחד ותמיד עם חיוך על הפנים. השקיע רבות בלימוד תורה וחינוך הילדים". 

כמו כן הספידו הרב תורגמן הרב של בית הכנסת ברסלב באלעד. 

הקדוש יונתן חבקוק ייטמן בפתח תקווה, הקדוש יונתן גול בירושלים, הקדוש אורן בן יפתח ייטמן בלוד.

 

פיגוע באלעד בועז גול יונתן חבקוק אורן בן יפתח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד