כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תסיסה בקואליציה

הווטו האמריקאי | אורבך לביידן: "מוזמן לא להגיע"

ח"כ ניר אורבך זועם על הווטו האמריקאי להקפאת הבנייה בהתנחלויות: "הבנייה בהתיישבות היא לא החלטה של גורם זר, בכיר ככל שיהיה. מי שלא מכיר בזכותה של ישראל לבנות ביו"ש, מוזמן לא להגיע"

הווטו האמריקאי | אורבך לביידן: "מוזמן לא להגיע"
ניר אורבך צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות הפרסום היום (שישי) כי הבית הלבן התנה את ביקור של הנשיא ג'ו ביידן בישראל בהקפאת הבנייה בהתנחלויות, תסיסה נרשמת בקרב גורמי הימין בקואליציה.

בתגובה לדיווח, הגיב ח"כ ניר אורבך בחריפות ופנה לנשיא האמריקאי: "הבנייה בהתיישבות היא לא החלטה של גורם זר, בכיר ככל שיהיה. מי שלא מכיר בזכותה של ישראל לבנות ביו"ש, מוזמן לא להגיע", כתב.

לפי התוכנית, וועדת משנה להתיישבות במועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי שתתכנס בשבוע הבא ביום חמישי, כשעל סדר יומה הונחו 25 תוכניות, הכוללות 3,988 יחידות דיור.

התוכנית כוללת בניית יחידות דיור גם ביישובים החרדים, גבעת זאב, ביתר עילית ועמנואל, זאת לצד יחידות דיור בנוקדים, מעלה אדומים, קדומים, דולב, מבוא חורון, שערי תקווה, אלקנה ונגוהות. כמו גם בדולב, מעלה מכמש, שבות רחל, נרית, אפרת, צופים, רבבה, טל מנשה, וקריית ארבע.

התוכנית לאישור יחידות הדיור היא מבחן קריטי לקואליציה. בעוד בימין מברכים, בשמאל עלולים לתקוף ושמא לנקוט צעדים משמעותיים נגד הקואליציה, מה שיביא להפלתה באופן סופי.

יהודה ושומרון התנחלויות ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד