ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המשבר בקואליציה

עבאס: הישארותנו בממשלה בכפוף להבנות מול ירדן

יו"ר רע"מ כתב בדף הפייסבוק שלו פוסט ארוך לקראת המשך דרכה של הממשלה | עבאס: "הדרישות והעמדות בעניין מסגד אל-אקצא יתקבלו ויתנהלו על ידי מלך ירדן | עוד אמר: "פתרון הקבע הוא הקמת מדינה פלשתינית בגדה ובעזה שבירתה ירושלים ובליבה מסגד אל-אקצא"

עבאס: הישארותנו בממשלה בכפוף להבנות מול ירדן
מנסור עבאס/מלך ירדן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר רע"ם ‏מנסור עבאס אמר הערב (שבת) כי מה שיקבע את עמדת מפלגתו בסוגיית מסגד אל-אקצא ולמעשה יכריע אם רע"מ תישאר בקואליציה, הן ההבנות שיושגו בין ירדן לישראל בוועדה המשותפת של שתי המדינות.

 "ניהול אל אקצא נמצא בידי מלך ירדן, הודעתי על הדעה הברורה והנחרצת שלנו בעניין לראש הממשלה, נפתלי בנט, ולראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד," כתב עבאס בפוסט בשפה הערבית שפרסם בפייסבוק. 

עוד כתב עבאס בפוסט כי "עמדתה של רע"מ בתוך הקואליציה בנוגע למסגד אל-אקצא תתקבל בהתאם לתוצאות הפסגה הבינלאומית בין ירדן וישראל. הדרישות והעמדות בעניין מסגד אל-אקצא יתקבלו ויתנהלו על ידי מלך ירדן, עבדאללה השני, בעל החסות על מסגד אל-אקצא והמקומות הקודשים בירושלים. נדגיש כי פתרון הקבע הוא סיום היעלמות הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית בגדה ובעזה, ובירתה ירושלים שבלבה נמצא מסגד אל-אקצא". כתב עבאס

בהמשך הפוסט הדגיש יו"ר רע"ם: כי "חובתנו לתמוך במאמציו של המלך עבדאללה השני, שכן זו חובתם של כל השליטים הערבים והמוסלמים, כי נושא מסגד אל-אקצא הוא נושא האומה האסלאמית כולה ולא נושא פוליטי מקומי. מי ששומר על מסגד אל-אקצא וזכותנו האסלאמית, חייב לאחד את המאמצים ולא לסתור את מי שיש לו אחריות על כך". סיים.

יש לציין כי מוקדם רק לאחרונה פורסם כי גורמים במועצת השורא ניסו לקדם החלטה שתחייב את רע"ם להכריז על פרישה מיידית מהקואליציה, זאת בעקבות התבטאויות של שרת הפנים איילת שקד וחברי הכנסת ניר אורבך ויום טוב כלפון בנוגע לכניסת יהודים למתחם הר הבית. 

כמו כן, העימותים שפרצו ביום חמישי בין מתפללים במסגד אל-אקצא לשוטרים גם כן עוררו תרעומת במועצת השורא, דבר שנותן רוח גבית לפלג שקורא למפלגה לפרוש מהקואליציה.

 

מנסור עבאס הר הבית מלך ירדן קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד