י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

במצרים חוששים מהפגנות אלימות: תומכיו של מורסי יוצאים לרחובות

'האחים המוסלמים' ונציגם מורסי אמנם סולקו מהשלטון בהפיכה, אבל המשבר נמצא רק בתחילתו • התנועות האיסלאמיסטיות קראו לציבור להפגין בצהריים אחרי תפילות יום השישי • מנגנוני הביטחון נערכים להתנגשויות אלימות • כבר בלילה ביו עימותים בין 'האחים' לצבא המצרי: חייל נהרג

מפגינים במצרים
מפגינים במצרים

יומיים אחרי ההפיכה במצרים, מנגנוני הביטחון וכוחות הצבא במדינה נערכים היום (ו) לאפשרות של התנגשויות אלימות עם אנשי תנועת 'האחים המוסלמים' ותומכיו של הנשיא המודח, מוחמד מורסי. זאת לאחר שהתנועות איסלאמיסטיות במדינה קראו לתומכיהם לצאת לרחובות אחרי תפילות יום השישי ולהפגין נגד ההפיכה הצבאית.

הפגנות גדולות צפויות להתקיים לא רק בבירה קהיר, אלא בכל הערים ברחבי המדינה, כדי להביע תמיכה במורסי המוחזק - על פי דיווחים - במתקן של משרד ההגנה המצרי.

כבר במהלך הלילה התפתחו עימותים בין 'האחים המוסלמים' לבין הצבא המצרי, במהלכם נפצעו עשרות בני אדם. האחים המוסלמים טוענים כי גם נהרגו עשרה. וכשהמתח בשיאו, אף אחד לא יתפלא אם גם ההפגנות שיערכו היום יגלשו לאלימות, במיוחד מול מנגנוני הביטחון, המזוהים עם הדחת מורסי.

במהלך הלילה גם ביצעו קבוצות של חמושים סדרת מתקפות נגד עמדות של הצבא המצרי בחצי האי סיני. החמושים תקפו ארבע נקודות בצפון-מזרח, בהן עמדות של הצבא בשדה התעופה הבינלאומי באל-עריש, בכניסה לרפיח, בעיר שייח זוויד, ובכפר אל-ג'ורה. על פי הדיווחים, במקומות אלו התנהלו חילופי אש ונורו טילים נגד טנקים על חיילים המצרים. בתקיפה על עמדה צבאית ברפיח נהרג חייל אחד, ושניים נוספים נפצעו.
מצרים מוחמד מורסי הפיכה צבא האחים המוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד