כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הגנרל שערק בראיון נדיר

"כדי לגרש את איראן מסוריה, עליכם לתמוך במתנגדיה"

הגנרל הסורי, עדנאן סילו, ראש מחלקת הלוחמה הכימית בצבא סוריה לשעבר, שערק מהמשטר לפני עשור, מנסה להעביר מסר לישראל בריאיון שהעניק לכלי תקשורת ישראלי: "הסתמכותכם על אסד - טעות אסטרטגית. הדרך היחידה להוציא את איראן מסוריה היא חימוש מתנגדיו"

"כדי לגרש את איראן מסוריה, עליכם לתמוך במתנגדיה"
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: מתוך שידורי כאן 11

בחודש מרץ האחרון ציינו בסוריה 11 שנים לתחילת ההתקוממות נגד הנשיא בשאר אסד שהצליח לשרוד ואפילו לקבל לגיטימציה. הגנרל עדנאן סילו, ראש מחלקת הכימיה בצבא סוריה, היה אחד הגנרלים הבולטים שערקו בזמנו מהמשטר בניסיון לְהפילו. עכשיו הוא מדבר בפעם הראשונה עם התקשורת הישראלית בניסיון להעביר מסר להנהגה בירושלים: "אסד הוא לא הפתרון, אלא הבעיה. כדי לגרש את איראן מסוריה, עליכם לתמוך במתנגדיו".

‏הגנרל עדנאן סילו שירת את משטר אסד במשך עשורים. לפני עשור ערק כדי להצטרף למורדים בניסיון להפילו. בריאיון נדיר לכלי תקשורת ישראלי הוא שולח מסר: "הסתמכות על אסד היא טעות אסטרטגית. הדרך היחידה להוציא את איראן מסוריה היא לחמש את מתנגדיו", את הדברים הוא אומר הגנרל בראיון לרועי קייס ב'כאן חדשות' ממקום מושבו בטורקיה, לשם נמלט.

הגנרל סיפר על אסד הרוצח: "מיליון פעם נפגשתי עם אסד הייתי 40 שנה בצבא סוריה. הייתי סטודנט כשחאפז אל-אסד עלה. בשאר הגיע אלינו ב-2000 כדי לראות פרויקטים שלנו. כל קיץ הייתי רואה את בשאר אל-אסד הוא היה מגיע אלינו. בשאר אלאסד חולה נפשית. הוא היה בישיבה ויצא אחרי ארבע דקות וקילל את הנוכחים. הוא חולה".

ביולי 2012 ערק סילו באופן רשמי ממשטר אסד ומונה לאחד המפקדים הבולטים בשורות צבא סוריה החופשי, בזמנו ההתארגנות הבולטת של המורדים שהוקמה בידי אנשי צבא לשעבר בניסיון להפיל את הרודן הסורי. "מתחילת המהפכה בסוריה ישראל מתייחסת אלינו טוב מאוד ואהבנו אתכם. התייחסנו אליכם יותר טוב ממשפחת אסד המושחתים. אנחנו כמערכת פוליטית מגוונת של סוריה יותר מועילים לכם ממשפחת אסד. אנחנו רוצים מדינה דמוקרטית מגוונת מכל העדות ולא עדה מסוימת".

בריאיון עם רועי קייס, חשוב לגנרל הסורי להבהיר שחרף תפקידו הבכיר שנגע לנושא הכימי, לו עצמו לא היה קשר לשימוש האכזרי שאסד עשה בנשק הלא קונבנציונאלי נגד עמו. "אנחנו במחלקה לא מכירים את התקיפות של אסד ולא יודעים איפה מיצרים את הנשק. אנחנו לא ייצרנו נשק ולא השתמשנו בנשק. אנחנו רק אימנו את החיילים נגד תקיפות של נשקים כימי. אין לנו קשר לנשק הכימי המרעיל".

עדנאן סילו הסביר למה החליט אחרי כל כך הרבה שנים לדבר עם כלי תקשורת ישראלי, כשהוא מנסה אולי בפעם האחרונה בחייו לגייס את ישראל נגד אסד, אף שניסיונות העבר כשלו. "בגלל זה הסכמתי לדבר איתך רק כדי להגיד: אם אתם בישראל תחמשו אותנו ונלחם יחד לשחרר את סוריה. בסיוע ישראלי אמריקאי נצליח לחסל את אסד איראן ורוסיה. בעיקר עם תתנו לנו מערכות הגנה כדי להיאבק בנשקים הסורים".

איראן סוריה בשאר אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד