י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למרות שהתנצל על המעשה

בנו של השופט החרדי ירצה עונש מאסר

בנו של שופט חרדי בניו יורק שהסתער על בנין הקפיטול בארה"ב לבוש בתחפושת פרוותית של "איש מערות" נידון ביום שישי האחרון לשמונה חודשי מאסר

בנו של השופט החרדי ירצה עונש מאסר
אהרון מוסטופסקי צילום: צילומסך

השופט האמריקני ג'יימס בואסברג, גזר על אהרון מוסטופסקי, שמונה חודשי מאסר בפועל, ועוד שנת מאסר על תנאי, לאחר שפרץ ב-6 בינואר 2021 לבניין הקפיטול, כדי למחות נגד תוצאת הבחירות לנשיאות בהן הפסיד דונלד טראמפ לג'ו ביידן.

השופט אמר לנאשם: "מה שאתה ואחרים עשיתם באותו יום הוא כתם בל יימחה על האופן שבו האומה שלנו נתפסה, הן בבית והן מחוצה לה, ואי אפשר לבטל את זה", אמר למוסטופסקי.

בנוסף גזר השופט על מוסטופסקי, שנת מאסר על תנאי תוך פיקוח הדוק וכן הורה לו לבצע 200 שעות עבודות שירות לאחר השחרור ולשלם 2,000 דולרים פיצויים. מוסטופסקי ביקש רחמים מהשופט ואמר שהוא מתבייש במעשיו שגרמו לכאוס באותו היום. "אני מרחם על השוטרים שנאלצו להתמודד עם הכאוס הזה", אמר מוסטופסקי, שעליו להתייצב בכלא בעוד כחודש.

מוסטופסקי נשא מקל הליכה ולבש תחפושת פרוותית כשהצטרף לאספסוף שתקף את בניין הקפיטול בוושינגטון. הוא אמר לחבר שהתחפושת הביעה את אמונתו ש"אפילו איש מערות" יידע שהבחירות לנשיאות ב-2020 נגנבו מנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ.

מעצרו של אהרן בידי סוכני FBI.

כזכור, בפברואר האחרון, הודה אהרון מוסטופסקי, בן ה-35, בן למשפחה חרדית, כי פרץ לבניין והיה אחד המתפרעים הזכורים ביותר שפרצו לבניין הקפיטול ב-6 לינואר 2021, כשהוא לבוש באפוד חסין כדורים, פרווה ומקל הליכה. מוסטופסקי הוא בנו של שלמה מוסטופסקי, דמות בולטת בקהילה היהודית החרדית, שופט בבית המשפט המחוזי בניו יורק.

אהרון מוסטופסקי אמר ל'ניו יורק פוסט' לאחר המהומות, "רימו אותנו. אני לא חושב ש-75 מיליון אנשים הצביעו לטראמפ - אני חושב שזה היה קרוב ל-85 מיליון. אני חושב שמדינות מסוימות שהיו אדומות במשך זמן רב הפכו לכחולות ונגנבו, כמו ניו יורק".

מוסטופסקי הוא אחד מ-730 האנשים שהואשמו בפשעים פדרליים על תפקידם בהתפרעות וכן אחד מיותר מ-200 איש שהודו באשמה.

גבעת הקפיטול שופט חרדי אהרון מוסטופסקי שלמה מוסטופסקי אהרן מוסטופסקי עונש מאסר מאסר בפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד