י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"התיזו עלי גז מדמיע"

איראני טוען: המוסד הכריח אותי להודות במזימות טרור

האיש שהודה בתכנון פיגועים מטעם משמרות המהפכה של איראן בקלטת שמע שפורסמה בשבוע שעבר, טוען כעת שהוא הוכרח להודות על כך אחרי לחץ כבד שהוטל עליו

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אדם שמציג את עצמו כמנצור רסולי, אזרח איראני, אשר נעצר בחודשים האחרונים בתוך איראן על ידי המוסד. אומר שהוא נחטף ונכפה עליו להודות בהודאות שווא.

מראהו של האיש דומה מאוד לתמונה שפורסמה בתקשורת הישראלית. הוא מדבר באותו קול ובאותו מבטא כמו בהקלטת השמע הקודמת שלו. כך חושף ערוץ הטלוויזיה Iran International.

ייתכן שסרטון ההכחשה הוקלט ופורסם על ידי המודיעין האיראני. האיש בסרטון אומר שהוא נחטף על ידי "צוות גנגסטרים" שלקח אותו למקום לא ידוע. "לא ידעתי למה חטפו אותי", הוא אומר.

לטענתו, החוטפים שלו איימו להרוג אותו ואת משפחתו כדי להכריח אותו לומר שהוא מתכנן לבצע פעולות טרור עבור משמרות המהפכה באירופה וכי הוא קיבל 150,000 דולר עבור הפעולות.

"התיזו עלי גז מדמיע, קשרו לי את הידיים, כיסו את עיניי ומשכו שק מעל ראשי. הם הכריחו אותי באכזריות ללכת למכונית ולקחו אותי למקום לא ידוע", הוא אמר והוסיף כי חוטפיו לקחו את הטלפון הנייד שלו ועלולים לפרסם ממנו תמונות, אך אינו מסביר כיצד התמונות עלולות לערב אותו בפעילות בלתי חוקית כלשהי.

כזכור, ב-30 באפריל פורסם באתר Ynet קלטת אודיו עם תמונה של אדם שהוצג כאזרח האיראני מנצור רסולי, בן 52, שנחקר על ידי המוסד בתוך איראן. קלטת האודיו פורסמה שעות לאחר הדיווח בערוץ הטלוויזיה Iran International על מזימת חיסול משולשת איראנית. מקורות מסרו לערוץ, כי חבר בכוח קודס של משמרות המהפכה נעצר במדינה אירופאית בגין מזימות התנקשות בגרמניה, צרפת וטורקיה.

בהצהרה מלשכת ראש הממשלה נאמר לאחר הדיווח בשבוע שעבר, כי המוסד סיכל מזימות של משמרות המהפכה להתנקש בחיי גנרל אמריקאי בגרמניה וכן עיתונאי בצרפת ודיפלומט ישראלי בטורקיה.

איראן מוסד עינויים הודאה באשמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד