י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"הוא היה רק בן 3"

אמו של המיליארדר מאסק משיבה מלחמה: "לא סבל כשהיה צעיר"

אימו של אילון מאסק, תקפה את ה'ניו יורק טיימס' לאחר מאמר שפורסם בעיתון ובו נכתב כי, "מאסק גדל עם 'פריבילגיה לבנה' והיה 'מנותק מזוועות האפרטהייד' בדרום אפריקה". היא אמרה כי "מאסק ואחיו היו מודעים לחלוטין לזוועות האפרטהייד כבר מגיל צעיר"

אמו של המיליארדר מאסק משיבה מלחמה: "לא סבל כשהיה צעיר"
אילון מאסק צילום: מתוך טוויטר

אמו של אילון מאסק דחתה מאמר ב'ניו יורק טיימס' שטען כי לבן שלה הייתה "פריבילגיה לבנה" בדרום אפריקה של תקופת האפרטהייד והוא היה "מנותק מהזוועות של האפרטהייד".

מאסק גינתה את המאמר שהצביע כי בנה היה מוגן מההפרדה והתעמולה הממשלתית האנטי-שחורה שפקדה את דרום אפריקה במהלך ילדותו עד שעזב את האזור בגיל 17.

במאמר כתב הטיימס: "אילון מאסק גדל בקהילות לבנות מובחרות בדרום אפריקה, מנותק מזוועות האפרטהייד ומוקף בתעמולה אנטי-שחורה. הוא רואה את ההשתלטות שלו על טוויטר כזכייה בחופש הביטוי, אבל בצעירותו לא סבל מהשפעות של מידע מוטעה", זאת בהתייחס להשתלטות של מאסק ב-44 מיליארד דולר על פלטפורמת המדיה החברתית טוויטר.

מיי תקפה את העיתון בטוויטר וכתבה: "בדרום אפריקה, אם התנגדת בפומבי לאפרטהייד, הלכת לכלא. ברוסיה, אם אתה מתנגד בפומבי למלחמה, אתה הולך לכלא. האם אתם מתכוונים להאשים ילדים בהחלטות שקיבלו ממשלות?". במאמר, ה'טיימס' ראיין קרובי משפחה וחברים לכיתה של מנכ"ל טסלה והאיש העשיר בעולם, וחשף כי הקהילות מאסק גדל בהן, יוהנסבורג, פרטוריה ודרבנן, כולן היו עטויות במידע מוטעה שהשפיע על תושביה.

"ממש לא ידענו כלום כבני נוער דרום אפריקה לבנים. היינו ממש חסרת מושג" אמרה מלאני צ'ירי, חברה לכיתה של מר מאסק בתיכון בריאנסטון.

בעוד שהמאמר טען שהערים נפלו קורבן למסע התעמולה של הממשלה, עם עיתונים שהגיעו לקוראים עם חלקים שלמים מושחרים, הוא העלה בסופו של דבר כי ייתכן שהצנזורה שנראתה בדרום אפריקה השפיעה על ההגנה האינטנסיבית של מאסק על חופש הביטוי כפי שהוא השמיע שוב ושוב. התנגדותו לאופן שבו טוויטר אוסרת על אנשים לפתות חשבון.

המאמר גרר תגובות נזעמות רבות. גולש בטוויטר לעג לסיפור, והציע כותרת אחרת: 'מדוע אילון מאסק לא ביטל לבדו את האפרטהייד בגיל 3?' משתמש טוויטר אחר ג'פרי מילר הביע את תסכולו מה'טיימס' וכתב: "זו אחת המריחות המטומטמות והטיפשיות ביותר בצורה לא אתית ש'ניו יורק טיימס' פרסם אי פעם. תתביישו לכם, חכמים סוציופטיים".

ארול מאסק, אביו המנוכר של המיליארדר שהשתייך למפלגה הפרוגרסיבית נגד האפרטהייד, אמר ל'טיימס' כי מאסק ואחיו היו מודעים לחלוטין לזוועות האפרטהייד כבר מגיל צעיר, וידעו שהם צריכים להיות זהירים כאשר הם מבקרים חברים שאינם לבנים. "באשר להיות מוגן מזה, זה שטויות", אמר ארול. "הם התעמתו עם זה כל יום. הם לא אהבו את זה". אילון נולד בדרום אפריקה ועזב את המדינה לאחר שסיים את התיכון בגיל 17, ומשם עבר לקנדה.

אלון מאסק אילון מאסק ניו יורק פוסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד