י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גן רבנים • הרבנים יוסף ודרעי בעימות עם הרב סתיו

פאנל סוער של המתמודדים על הרבנות הראשית: קרב מילולי של אנשי ש"ס, בניצוחם של הגר"א יוסף והגר"י דרעי, עם הרב דוד סתיו • כשהרב שמואל אליהו נטש - הפאנל התפרק

הרב דוד סתיו. צילום: פלאש 90
הרב דוד סתיו. צילום: פלאש 90

זה היה אמור להיות אירוע נחמד בעיתוי מעניין - ערב הבחירות לרבנות. לאירוע, שנערך בקיבוץ גינוסר, הוזמנו רק רבנים, ובמרכזו התקיים פאנל בו השתתפו המועמדיים המרכזיים לתפקיד הרב הראשי הבא של מדינת ישראל.

בלטו בהיעדרם: הרב רצון ערוסי והרב ציון בוארון. על הבמה: הרב יהודה דרעי, הרב דוד לאו, הרב יעקב שפירא, הרב אברהם יוסף, הרב שמואל אליהו והרב איגרא.

כל אחד מהרבנים קיבל זכות דיבור לכמה דקות, כל אחד נשא נאום ששיקף - פחות או יותר, את המוטו עמו הוא בא למערכת הבחירות. הרב יהודה דרעי, לדוגמה, סיפר על העיר באר שבע בה הוא מכהן שנים כרב, על כך שהקניון הגדול במזרח התיכון, ה'גרנד קניון', סגור בשבת, וכך גם 12 קניונים נוספים, "והכול בדרכי נועם". הרבנים השונים ניסו בעצם להוכיח כי לא רק בקרב רבני צוהר הרבנות 'ידידותית'... זאת כאנטיתזה לדבריו של הרב סתיו.

רמז ראשון למה שעתיד היה לקרות, החל בדבריו של הגר"ד לאו, "לפני שרב מתמודד הוא צריך קודם להיות רב עיר או רב שכונה, או מישהו שידע להנהיג קהילה גדולה או קבוצה גדולה, ולא סתם לרוץ בגלל ש..." אמר, ורמז ישירות לראש ישיבת 'מרכז הרב' הגר"י שפירא.

אלא שההמשך היה סוער בהרבה, והאירוע נגדע באיבו: היה זה כאשר הרב סתיו נשא נאום, בו סיפר על כך שעשרות אלפי זוגות מעדיפים להינשא בחו"ל. "11 אלף בלבד", קרא לעברו הרב אברהם יוסף, והוסיף כי "רק שליש מהם אורטודוקסים, חלקם מעדיפים חו"ל מלכתחילה".

"לא הפרעתי לך, אל תפריע לי", קרא הרב סתיו לעברו של הרב יהודה דרעי, ששוחח עם הרב אברהם יוסף כששניהם כועסים על הנתונים, ה"שקריים", לדבריהם.

ואז החל הקהל לזעום ולצעוק, חשוב להזכיר כי מדובר בקהל שכולו מורכב מרבני ערים ודיינים חשובים. "מה שאתה אומר זה שקר", תקפו את הרב סתיו, שעמד על הבמה. "מרן צדק, כל מה שאמר עליך זה אמת ויציב", צעקו אחרים.

הרב שמואל אליהו היה הראשון שאזר אומץ, ופשוט עזב את האולם. לאחריו עזבו עוד ועוד רבנים, עד שהאולם נותר כמעט ריק, והאירוע פוזר בטרם עת...
הרב דוד סתיו פאנל הגר''א יוסף צעקות הגר''י דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד