י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרטים חדשים

אכזבת החמאס והצוואה שהותיר אחד המחבלים מאלעד

אחד המחבלים מאלעד הותיר צוואה בה פירט על המניעים לפיגוע | ההסתה אותה תידלק חמאס עבדה, אך חמאס מאוכזב שערביי ישראל לא הצטרפו לגל הטרור שמייצר חמאס

אכזבת החמאס והצוואה שהותיר אחד המחבלים מאלעד
המחבלים מאלעד צילום: רשתות חברתיות

אחד המחבלים בפיגוע הטרור הנורא שאירע ביום חמישי האחרון בעיר אלעד, השאיר צוואה, ממנה עולה כי הסיבה שהוא וחברו יצאו לפיגוע היא הפגיעה בהר הבית. על זה נכתב, הם מוכנים לרצוח ולמות.

גם בחקירת שני המחבלים בפיגוע באריאל, שנתפסו בחיים, עלתה תמונה דומה מאוד, לפיה המוטיבציה שלהם הייתה בעיקר ירושלים. מתברר שההסתה אותה תידלק חמאס עבדה, והיא מסוכנת הרבה יותר. בצבא חוששים שהיא עלולה להדליק תבערה אזורית. כך מדווח יוסי יהושוע באתר Ynet.

על פי הדיווח, חמאס מנסה לצרף את ערביי ישראל, אך בינתיים ללא הצלחה, מהחומר המודיעיני עולה כי האיראנים מנסים להצטרף לאירוע ומגבירים אחיזה בקרב ערביי ישראל. אך המשימה של קטיעת תאי הטרור מונחת לפתחו של ראש השב"כ, רונן בר, כמו סיכול תאי דאעש שנחשפו בפיגועים בבאר שבע ובחדרה, שם הפיגועים כן בוצעו על ידי ערבים ישראלים מחורה ומאום אל פחם.

סינוואר מאד מאוכזב מזה שאת ערביי ישראל הוא לא הצליח לגרור פנימה לטרור, כמו לפני שנה במבצע 'שומר חומות'.

מנגד, גם בצבא מאוכזבים. יוסי יהושוע מדווח כי ברמה הטקטית הצבא מודה בכישלונו והרמטכ"ל אביב כוכבי אף אמר בקולו "נכשלנו" אחרי הפיגוע באלעד שמתווסף לפיגוע בדיזנגוף, שיצא במתווה זהה, למרות שהוצבו מאות לוחמים על הפרצות בגדר. המהלך הנוסף אותו מנסים להוביל בצבא הוא לחץ על מוקדי הטרור בצפון השומרון ובכלל להגביר את המעצרים ולהכביד את הענישה מול מעסיקי השב"חים, המלינים והמסיעים.

פיגוע באלעד חמאס הר הבית מחבלים צוואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד