כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ברקת מגיב לכישלון: "תמרור אזהרה, עסקנות פוליטית"

אחרי שהנציגות החרדית בעיריית ירושלים הביסה את ראש העיר במאבק על הקצאת שטח בקרית יובל, מגיב ברקת בפייסבוק • "החלטה של אינטרסים צריך וקומבינות"

ברקת. צילום ארכיון
ברקת. צילום ארכיון

חברי המועצה החרדים בירושלים חגגו אתמול (ה) את תוצאות ההצבעה במועצת העיר, שעיכבה את שינוי ייעוד מתחם ורבורג בקרית יובל לטובת מכינה קדם צבאית וישיבה חילונית. הבוקר, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מגיב.

ברקת בחר להגיב בדף הפייסבוק האישי שלו בסטטוס שזכה לתגובות רבות: "לצערי מועצת העיר החליטה אמש להתנגד לתכנית למכינה קדם צבאית ולישיבה החילונית במתחם ורבורג בקריית היובל. ההחלטה הזו מנוגדת לתפיסתי ולמדיניות שהתוויתי בארבע השנים האחרונות", כותב ראש העיר. "בקדנציות הקודמות היה נוהג של העברת מבנים בשכונות של המגזר הציוני לשימוש על ידי בתי ספר מהמגזר החרדי, גישה שהביאה לנדידת שכונות ולהגירה שלילית מהעיר של תושבים מהמגזר הציוני וגרמה להידרדרותה של העיר".

עוד בנושא:
ניצחון בסיבוב הראשון: החרדים ביטלו הקצאת קרקע ל'ישיבה חילונית' בי-ם

בהמשך כתב: "אני מאמין שירושלים משגשגת היא ירושלים בה יש מקום לכולם, וכי יש לקדם בכל שכונה את מבני הציבור לפי אופי השכונה ולתפיסת התושבים שחיים בה. בקדנציה הנוכחית התאמנו את מבני הציבור לכל שכונה לפי צרכיה. צמצמנו פערים באופן משמעותי בבניית מאות כיתות חדשות לצרכי המגזר החרדי בתוך השכונות החרדיות, ובנינו מאות כיתות לימוד למגזר הערבי בשכונות הערביות, פעולות שגרמו להקטנת החיכוך השלילי בין המגזרים בעיר.

"במסגרת זאת ביטלתי לפני ארבע שנים את התכנון מהקדנציה הקודמת לבניית מוסדות חינוך חרדיים במתחם ורבורג בליבה של קרית יובל, ובמקום זאת קידמנו את התכנית לישיבה החילונית ולמכינה הירושלמית, על פי אופי השכונה, בתיאום מלא עם הנהגת השכונה והמינהל הקהילתי.

"ההחלטה של מועצת העיר אמש להתנגד לתכנון היא תמרור אזהרה עבור כל מי שחפץ בירושלים שמנוהלת לטובת כלל הציבור. זו החלטה שמי ששותף לה שם את האינטרסים הפוליטיים הצרים שלו לפני האינטרס של כלל הציבור בעיר. על כולנו להתגייס למען העתיד שלנו ושל ילדינו ולומר לא לשלטון של קומבינות פוליטיות שהעיר סבלה מהן כל כך בעבר. ההישגים הנהדרים שהגענו אליהם בקדנציה הנוכחית ואלו המתוכננים לקדנציה הבאה יהיו בסכנה גדולה אם נניח לעסקנות לשוב ולשלוט במועצת העיר.

"חשוב שנזכור: זהו אינו מאבק בין חרדים וחילונים, אלא מחויבות לקידום מודל לשותפות ולהתחשבות הדדית בניהול העיר. זהו מאבק בין עסקנות פוליטית שתיקח את העיר אחורה לבין אידאולוגיה וניהול מקצועי שייקחו אותה קדימה. בין האתמול למחר. על אף החלטת המועצה, הוועדה המחוזית היא זו שתכריע על גורל התכנית ואני מחויב לפעול שם לאישורה. יחד נעזור לירושלים להמשיך בכיוון הנכון".
ניר ברקת קרית יובל ורבורג מתחם הקצאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד