י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חזרה לשגרה

הסוף לבדיקות קורונה בנתב"ג | כל הפרטים

לאחר דיונים רבים שנערכו במשרד הבריאות, ולצד הירידה בתחלואת הקורונה, שר הבריאות ניצן הורביץ סיכם עם ראש הממשלה נפתלי בנט כי חובת הבדיקות לנוחתים בנתב"ג תסתיים ב-20 במאי. יגובש מנגנון שישמר את כשירות מערך הבדיקות וזאת למקרה ויתגלו וריאנטים חדשים שיצריכו את חידוש הבדיקות

הסוף לבדיקות קורונה בנתב"ג | כל הפרטים
בדיקות בנתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בתקופה האחרונה נערכו במשרד הבריאות דיונים רבים בהם נידונה האפשרות לבטל את בדיקות הקורונה לנוחתים בנתב"ג, היום (ראשון) מודיע משרד הבריאות כי השר ניצן הורביץ סיכם עם ראש הממשלה נפתלי בנט כי הבדיקות יבוטלו ב-20 במאי.

בהודעת משרד הבריאות נכתב: "נוסעים שינחתו בנתב״ג החל מיום 20.5.22 לא יחוייבו לבצע בדיקת PCR, ההחלטה התקבלה לאור הירידה בנתוני התחלואה ובתום דיונים שהתקיימו בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות ואנשי רשות שדות התעופה".

לצד ההחלטה לבטל את הבדיקות, סוכם כי מערך הבדיקות לא ייסגר לחלוטין, וכי גורמי המקצוע יגבשו מנגנון לשימור כשירותו של מערך הבדיקות בנמל התעופה בן גוריון, וזאת בכדי לאפשר את הפעלתו מחדש במהירות, באופן מלא או חלקי בעת הצורך ובאם יתגלו וריאנטים חדשים.

כמו כן, שר הבריאות ויו"ר ועדת חוקה, ח"כ גלעד קריב, סיכמו כי החל מיום ג' הקרוב זרים הטסים לישראל יורשו להיבדק גם בבדיקת אנטיגן בטרם העלייה למטוס(ולא רק ב-PCR). תייר שיבחר בחלופת האנטיגן יידרש לבצע את הבדיקה ב-24 השעות שלפני ההמראה לישראל.

שר הבריאות ניצן הורביץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "בדיקות הקורונה לכל הנכנסים לישראל, יופסקו ב-20 במאי. זה המשך המדיניות שלנו לאורך כל הדרך - נותנים את כל הכלים לשמור על הבריאות, אבל איפה שלא חייבים ואין צורך, לא משאירים הגבלות על הציבור. נשמור על כשירות מערך הבדיקות בנתב"ג ובכל הארץ, ונוכל להפעיל אותו מחדש במהירות ככל שיידרש".

בדיקת קורונה נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד