ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אבעבועות הקוף

המגפה שאחרי הקורונה? מקרה חריג בבריטניה

הסוכנות לביטחון הבריאות הבריטית דיווחה על מקרה חריג בו אזרח בריטי שטייל בניגריה ושב לארצו, נדבק באבעבועות הקוף. המחלה הינה זיהום ויראלי הדומה לאבעבועות השחורות, אך על אף שעלולה להיות קטלנית - התסמינים קלים יותר ורוב הנדבקים מחלימים תוך מספר שבועות

המגפה שאחרי הקורונה? מקרה חריג בבריטניה
שוטרים בריטיים בעידן הקורונה צילום: unsplash

חזר מניגריה ונדבק באבעבועות הקוף: אמש (שבת) דיווחה הסוכנות לביטחון הבריאות הבריטית(UKHSA) כי התגלה בבריטניה מקרה נדיר של הידבקות בנגיף אבעבועות הקוף. החולה, אזרח בריטי ששב מטיול בניגריה, ושם לטענתו נדבק בנגיף. החולה מטופל בימים אלו על ידי רופאים מומחים ביחידה למחלות זיהומיות בבית החולים בלונדון.

נגיף אבעבועות הקוף גורם למחלה הדומה לאבעבועות השחורות, אך תסמיני המחלה קלים יותר ורוב הנדבקים יחלימו תוך מספר שבועות. הסיכון למוות מקרב הנדבקים עומד על כ-10 אחוז בלבד. כיום לא מוכר טיפול יעיל או בטוח נגד המחלה, אך החיסון נגד אבעבועות שחורות נמצא יעיל במניעת הזיהום של אבעבועות הקוף.

הנגיף מדבק ע"י אכילת בשר של מיני חיות בר, נשיכת חיה או שריטה ומגע עם אדם נגוע, ומאובחן ע"י בדיקת דם ומאפיינים קליניים. התסמינים המעידים על הידבקות הם חום, כאבי ראש, כאבי שרירים, בלוטות לימפה נפוחות, תחושת עייפות, פריחה ושלפוחיות על גבי העור.

ד"ר קולין בראון, מנהלת תחום הזיהומים הקליניים בסוכנות הבריטית, אומרת כי "על אף שניתן להפיץ את המחלה באמצעות מגע קרוב בין בני אדם, קיים סיכון נמוך מאוד להדבקה בקהילה. אנחנו עובדים על יצירת קשר עם אנשים שהיו במגע עם הנדבק, כדי לספק להם עצות במידה ונדבקו. לסוכנות יש נהלי בקרה להתמודדות עם מקרים דומים, והם מבוצעים בקפדנות".

בריטניה קורונה אבעבועות ניגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד