י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"שירות מציל חיים"

המרכז הרפואי הלל יפה קיבל את האישור להפעלת מכשיר אקמו

האישור ניתן השבוע על ידי ועדה מיוחדת מטעם משרד הבריאות אשר אישרה את מוכנותו של המרכז הרפואי להפעלה מיידית של מכשיר האקמו המחליף את פעולת לב-ריאות בעת פגיעה קשה בתפקודם. למרכז הרפואי נתרמו שני מכשירי אקמו ע"י קרן ליאונה מ. והארי ב. הלמסלי

המרכז הרפואי הלל יפה קיבל את האישור להפעלת מכשיר אקמו
חולת קורונה מחוברת לאקמו צילום: דוברות ביה"ח סורוקה

לאחר הליך רישוי שארך זמן רב, המרכז הרפואי הלל יפה קיבל השבוע את האישור להפעלת שירות אקמו. האישור ניתן על ידי ועדה מיוחדת מטעם משרד הבריאות אשר אישרה את מוכנותו המיטבית של המרכז הרפואי להפעלה מיידית של מכשיר זה, המחליף את פעולת לב-ריאות בעת פגיעה קשה בתפקודם.

בהודעת המרכז הרפואי נכתב כי "מדובר בהליך רישוי שהמרכז הרפואי הלל יפה פעל זמן רב לקבלתו לטובת המטופלים. המשמעות של נוכחות מכשיר אקמו בבית החולים היא כי מטופל שיידרש לטיפול באקמו לא ייאלץ לעבור לבית חולים אחר, תוך סיכון חיים מעצם ההעברה של מטופל במצב קריטי".

ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי הלל יפה מסר: "בשורה חשובה ביותר למטופלינו, מדובר בשירות רפואי חיוני ומציל חיים שיסייע רבות לבריאות תושבי האזור. אני רוצה להודות לראשי המועצות והיישובים באזור על מחויבותם לבריאות התושבים, לחה"כ אופיר כץ על המאמצים והזמן שהשקיע כחבר ועדת הבריאות בכנסת בפעילות להשגת האישור ולכל מי שסייע ותרם לכך שהשירות הרפואי החיוני יינתן למטופלים בהלל יפה. תודתי הגדולה נתונה לקרן הלמסלי על תרומתם הכספית הנדיבה שאפשרה את רכישתם של שני מכשירי האקמו - בלעדיהם כל התהליך לא היה מושלם".

מר סנדור פרנקל, נאמן בקרן הלמסלי: "אחת המטרות העיקריות של קרן הלמסלי היא שיפור הגישה לשירותי בריאות, לרבות הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת ביותר הזמינה, ברחבי ישראל, במיוחד בצפון ובדרום. קרן הלמסלי שמחה על מתן האישור למכשיר האקמו אשר יאפשר הצלת חיים ב"הלל יפה", ללא צורך בהעברת חולים קשים לבתי חולים אחרים לצורך טיפול זה".

מכשיר אקמו הלל יפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד