כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בתום מצוד

שלב אחר שלב: כך נלכדו 2 המחבלים מאלעד

בתום מצוד שנמשך למעלה מ-60 שעות אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, נלכדו השניים באזור מיוער, פחות מקילומטר אווירי ממקום הרצח | כך הגיעו הכוחות אל המחבלים, ואלו הפעולות שנעשו כדי לאתר וללכוד אותם. שלב אחר שלב

שלב אחר שלב: כך נלכדו 2 המחבלים מאלעד
פיגוע הטרור באלעד צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

השלבים השונים שהובילו לתפיסתם של המחבלים: בתום מצוד שנמשך למעלה מ-60 שעות נלכדו היום (ראשון) שני המחבלים שביצעו את מסע הרצח ברחובות אלעד בשבוע שעבר ביום חמישי, בו נהרגו 3 בני אדם ונפצעו ארבעה. 

בתום חיפושים מסיבים, אנשי שב"כ, מגלן, ואנשי יחידת מרעול, ויחידת מילואים לאיתור בני אדם הם אלו שהצליחו לבסוף להניח את ידיהם על הרוצחים הנתעבים.

לכידת המחבלים בוצעה במספר שלבים שכללה סריקות נרחבות, איסוף ממצאים מהשטח גיבוש תובנות ושרטוטי נתיבי בריחה אפשריים. הכתב ניר דבורי מביא בN12 T את סדר האירועים - מהפיגוע ועד לכידת המחבלים. 

שלב ראשון

בשעה 20:41 בליל חמישי הגיעה הניידת הראשונה לזירת הפיגוע. השוטרים מגיעים לרכב ההסעות של אורן בן יפתח, הקורבן שהסיע את המחבלים ונרצח ראשון ברכב. כפי שפרסמנו כבר ביום שלאחר הפיגוע, בזמן שהם תקפו אותו הוא ניסה להיאבק במחבלים והצליח לפצוע את אחד מהם. בדיעבד יוכלו החוקרים לומר שהפציעה הזאת סייעה בלכידתם באזור שקרוב מאוד לזירת הפיגוע ושהיא הקשתה עליהם להתרחק.

במקביל, בזמן המאבק אחד המחבלים שמט בשוגג את הטלפון שלו והוא נותר סמוך לאוטו. הבלשים שמגיעים לשם לוקחים את הטלפון ופורצים אותו, כך הם מצליחים לדעת מי המחבלים שביצעו את הפיגוע ומשיגים ראיות שמלמדות על הפרופיל שלהם. 

במקביל, הוקם חפ"ק משותף של שב"כ, משטרה וצה"ל. הם פעלו בשני נתיבים מקבילים - מודיעיני ומבצעי. לאורך הימים האחרונים הם אספו ממצאים מהשטח וגיבשו תובנות ושרטטו נתיבי בריחה אפשריים. 

שלב שני

במהלך שתי היממות האחרונות, זיהו סורקים של כוחות מגלן ומרעול כתמי דם שמובילים מכיוון זירת הרצח - לכיוון יער נחשונים, והתמקדו בחיפוש באזור.

שלב שלישי

אחד הרעיונות היה לחפש באזורים עם מקורות מים - על סמך החשיבה שהמחבלים מכירים את השטח ולבטח ילכו למקום בו יוכלו לשתות. הכוחות התייעצו עם פקחי רשות הטבע והגנים, שבקיאים היטב באזור, לגבי אזורים אפשריים, וסרקו אותם. מקום נוסף שנלקח בחשבון הוא מוצב ירדני נטוש, שם יש בונקר בו ניתן להסתתר, ונסרק גם הוא. משלא נמצאו המחבלים באזור, החליטו הכוחות להתקדם.

שלב רביעי

אלא שלפנות ערב, מצאו הכוחות בזירה חפצים מגואלים בדם. לא היו ממצאים נוספים שלפיהם המחבלים התקדמו, לכן הבינו כי הם נמצאים בקרבת מקום והוחלט להתמקד בחיפושים שם.

שלב חמישי

על אחד העצים מצאו הכוחות סימנים שהמחבלים עבדו עליו עם גרזן, דבר שהגביר את האינדיקציה לכך שהמחבלים לא התרחקו.

שלב שישי - הלכידה

הבוקר, כוח שכלל רכז שב"כ ומאבטח רכזים יחד עם קצין ממגלן, זיהו תנועה חשודה מתחת לעץ - ומצאו את המחבלים ישנים בתוך השיחים ולידם גרזן. הכוחות שלפו נשקים וביצעו את המעצר. יצוין כי שר הביטחון גנץ כבר אמר ללוחמים שביצעו את החיפוש כי מוטב לחפש את המחבלים בסבך ולא במוצבים סגורים, שכן ההיגיון אומר שהם לא יתחבאו במקום סגור אלא בפתוח.

שלב שביעי

רכז השב"כ ביצע חקירה בשטח, והמחבלים הודו מיד וקשרו עצמם לפיגוע. המחבלים אותרו ללא אוכל ומים, כקילומטר אווירי מזירת הפיגוע. כפי שפורסם בn12" הסיבה לכך שלא התרחקו, היא משום שאחד המחבלים התקשה ללכת בעקבות שבר ברגל, והוא פונה לבית החולים.

 

פיגוע באלעד מצוד תפיסת מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד