י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ומה יקרה בחדרי אוכל וקפיטריות?

ההחלטה המשמעותית על כלים חד פעמיים במשרדי ממשלה

הממשלה אישרה את החלטת הממשלה להפסקת רכש גורף של כלים חד פעמיים במשרדי הממשלה וביחידות הסמך ומעבר לשימוש בכלים רב-פעמיים. כמו"כ, ייאסר שימוש בכלי אוכל חד פעמיים באירועים המאורגנים על-ידי הממשלה. כך גם, בחדרי אוכל או קפיטריות במשרדי הממשלה או בקריות הממשלה לא יחולקו בחינם כלי אוכל חד פעמיים לסועדים

ההחלטה המשמעותית על כלים חד פעמיים במשרדי ממשלה
מוצרי חד פעמי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה אישרה היום (ראשון) הצעת מחליטים להפסקת רכש כלי אוכל חד פעמיים במשרדי הממשלה וביחידות הסמך. החלטה זו באה כחלק מההתמודדות עם נזקי פסולת הפלסטיק וצמצומה במקור, וכחלק מצעדים נוספים דוגמת החלת מיסוי על כלי האוכל החד-פעמיים מפלסטיק והרחבת חוק הפיקדון על בקבוקי משקה גדולים.

על פי משרד ההגנה והסביבה, החל מחודש נובמבר 2022 ייאסר רכש של כלי אוכל חד פעמיים במשרדי הממשלה וביחידות הסמך, למעט בתי חולים ויחידות מבצעיות בכוחות הביטחון, ככל שיתעורר צורך כזה.

נוסף על איסור הרכש למשרדים, ייאסר שימוש בכלי אוכל חד פעמיים באירועים המאורגנים על-ידי הממשלה. כמו כן, בחדרי אוכל או קפיטריות במשרדי הממשלה או בקריות הממשלה לא יחולקו בחינם כלי אוכל חד פעמיים לסועדים, וניתן יהיה לספקם רק בתשלום נפרד.

רכש של כוסות חד פעמיות יתאפשר אך ורק עבור שלוחות ונקודות שירות שבהן מקבלים קהל באופן קבוע בהיקף של מעל 100 מבקרים ביום. רכש הכוסות במקומות אלה יהיה עבור קהל המבקרים בלבד, ולא עבור עובדי המשרד או אורחיהם. עבור נקודות אלו ייבחנו חלופות בעלות השפעה סביבתית פחותה.

מבדיקה שערך מנהל הרכש עולה כי עלות השימוש בכלים חד פעמיים במשרדי הממשלה (ללא גופי ביטחון וללא בתי חולים ממשלתיים) הגיעה בשנת 2019 ליותר מ-5 מיליון שקל. איסור הרכש צפוי לחסוך בטווח הארוך עלויות לממשלה, בעיקר לאחר כניסתו לתוקף של המס החדש על כלים חד פעמיים.

חד פעמי פלסטיק המשרד להגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד