כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מהפכת מצרים • אל בראדעי מונה לראשות הממשלה

מוחמד אל בראדעי מונה לראשות הממשלה הזמנית במצרים • המהומות נמשכות • למעלה משלושים איש נהרגו בעימותים בין האחים המוסלמים למתנגדי הנשיא המודח

מהפכת מצרים • אל בראדעי מונה לראשות הממשלה

מוחמד אל בראדעי מונה הערב (מוצ"ש) לעמוד בראש הממשלה הזמנית במצרים.

אל בראדעי נפגש מוקדם יותר עם הנשיא הזמני, עדלי מנסור, בארמון הנשיאות בקהיר.

אל בראדעי, ששימש בעבר כראש הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, היה מועמד לנשיאות ומהמתנגדים הבולטים למשטרו של הנשיא המודח, מוחמד מורסי.

האסלאמיסטים קראו לתומכיהם להמשיך בהפגנות במדינה, אולם לעת עתה הם לא קוראים בגלוי לשימוש באלימות.

לפחות 30 בני אדם נהרגו בעימותים אלימים שפרצו בסוף השבוע בין אנשי 'האחים המוסלמים' ובין מתנגדיו של הנשיא מורסי.

בקהיר התאספו המונים על גשר מעל נהר הנילוס לאחר שעימותים פרצו סמוך לכיכר תחריר בין תומכי מורסי למתנגדיו. עימותים, שבחלקם היו מעורבים גם כוחות הביטחון, פרצו גם במספר ערים בגרום מצרים, לאורך תעלת סואץ ובדלתה כשתומכיו של מורסי צעדו אל עבר בנייני ממשל מקומיים. בכיר במשרד הבריאות של מצרים הוסיף כי לפחות 210 בני אדם נפצעו במהלך העימותים הערב במדינה.

שלושה בני אדם נהרגו אתמול בשעה מוקדמת יותר לאחר שכמה מאות מפגינים, מתומכי מורסי, ניסו לצעוד אל עבר המתקן הצבאי בו מוחזק הנשיא המודח ואש נפתחה לעברם. עד ראייה סיפר לסוכנות הידיעות 'רויטרס', כי ראה מספר אנשים נופלים על הקרקע עם פגיעות של כדורים.

שרשרת של אנשי ביטחון הקיפה את המתקן הצבאי בו הוחזק מורסי, אך עדיין לא ברור מי פתח בירי. דובר מטעם הצבא אמר כי לא כוחות של צבא מצרים הם שפתחו באש לעבר תומכי הנשיא המודח. הוא ציין כי החיילים השתמשו רק באמצעים לפיזור הפגנות.

בינתיים העיתונות בארה"ב דיווחה על ביקורת מצג גורמים במצרים נגד הממשל האמריקני בטיפול במשבר החריף במדינה. כותרת הראשית של אתר 'ניו יורק טיימס', "המשבר במצרים מוצא את וושינגטון אמביוולנטית ואדישה" עסקה בהרחבה בכעס של אותם גורמים מצריים נגד ההחלטה של אובמה לצאת למשחק גולף ואת המזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי לחופשה על היאכטה.

יועצים של אובמה ושל קרי מסרו שהם מעודכנים בנעשה במצרים, אך בעיתון הודגש כי "הרושם החיצוני לא נתן ביטוי לכך שהם מתייחסים למשבר ברצינות רבה".

בתוך כך, באתר הרשמי של האחים המוסלמים טענו בסוף השבוע כי הנשיא הזמני של מצרים הוא יהודי. התנועה שהודחה מהשלטון במצרים ציטטה ביום שישי את איש התקשורת המפורסם בעולם הערבי, אחמד מנסור. לטענת האחים המוסלמים, מנסור - מגיש התוכנית "ללא גבולות" ברשת אל-ג'זירה - פרסם בחשבון הפייסבוק שלו כי הנשיא הזמני של מצרים, עדלי מנסור, הוא בן העדה השבתאית ולכן מוצאו יהודי.

במהלך ההפגנה שהתקיימה אתמול בקהיר נשא דברים מנהיג האחים המולסמים, מוחמד בדיע, שהפתיע כשעלה אל הבימה למרות דיווחים שונים לפיהם נעצר על ידי הצבא המצרי. בפני האלפים הרבים, וכמסוק צבאי חג מעל ראשיהם, נשא בדיע נאום תקיף בו קרא להשיב את מורסי אל הנשיאות."אנו מסכימים למשא ומתן עם הצבא - כשמורסי יוחזר לתפקידו", הכריז בדיע. הוא אמר כי התנועה "תקריב את מה שצריך" עבור הנשיא המודח, וקרא לצבא שלא לפגוע באזרחים משום ש"החזה החשוף שלנו חזק יותר מכל קליע שלכם".
מצרים הפגנה מהפכה צבא קהיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד