כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הבוקר: הצעת החוק לגיוס בני הישיבות תוגש לממשלה

אחרי חודשיים וחצי • הצעת החוק שגיבשה ועדת פרי לגיוס בני הישיבות - תוגש הבוקר לאישור הממשלה • שרי 'ישראל ביתנו' יתנגדו לחוק: "אינו כולל גיוס ערבים"

יעקב פרי. צילום: פלאש90
יעקב פרי. צילום: פלאש90

לאחר חודשיים וחצי של עבודה, תגיש היום (א) 'ועדת פרי' לאישור הממשלה וועדת השרים לענייני חקיקה, את רפורמת הגיוס, הכוללת את חוק הגיוס החדש וחוק השירות האזרחי:

חוק הגיוס, מסדיר את שירותם הצבאי של תלמידי הישיבות, והשירות הצבאי של כלל אזרחי מדינת ישראל. חוק שירות אזרחי למי שנדחה שירותו הצבאי, מסדיר את שירותם האזרחי של תלמידי הישיבות, תוך קביעת מסלולים מקיפים יותר מאלו שהיו נהוגים עד כה, לרבות מסלול שירות אזרחי ביטחוני.

עם אישור הממשלה ו-ועדת השרים לענייני חקיקה, יועברו החוקים בשבועות הקרובים להמשך חקיקה והצבעה בכנסת.

ועדת השרים בראשות שר המדע הטכנולוגיה והחלל, ח"כ יעקב פרי, מונה את שר הביטחון, ח"כ בוגי יעלון, השר לביטחון פנים, ח"כ יצחק אהרונוביץ', שר השיכון, ח"כ אורי אריאל, שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת והשר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ.

רפורמת הגיוס מגיעה לאישור הממשלה לאחר שהיועמ"ש לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, סמך ידיו על החוק ואישור המשך החקיקה.

השר יעקב פרי: "אחרי עבודה אינטנסיבית נביא מחר (יום א') את החוק לאישור הממשלה, בכדי לקדמו עוד צעד בדרך לחוק היסטורי ושינוי המתבקש כבר 65 שנים. החוק מכיל את האיזונים המתבקשים בין ערך לימוד התורה לערכי שירות המדינה, תהליך גיבוש החוק היה רגיש ונחוש כאחד".

ב'ישראל ביתנו' מתכוונים שלא להצביע בעד החוק, כיוון שלטענתם הוא אינו שוויוני ביחס לחובת הגיוס במגזר הערבי.
ועדת פרי בני ישיבות חוק צה''ל בטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד