י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגין 'לשון הרע'

טכנאי מחשבים שחשף את המחשב של האנטר ביידן תובע מיליונים

טכנאי מחשבים מדלאוור ארה"ב, תובע מיליונים מגופי תקשורת, לאחר שלטענתו הם השחירו אותו עד שנאלץ לסגור את העסק, זאת לאחר שחשף מיילים סודיים של בנו של הנשיא, ובהם התגלה לכאורה קשר עם גורמים עסקיים איתם היה קשור אביו הנשיא

טכנאי מחשבים שחשף את המחשב של האנטר ביידן תובע מיליונים
פח מחשב צילום: מתוך הסרטון

טכנאי מחשבים שקיבל את המחשב של בנו של נשיא ארה"ב לתיקון, הגיש תביעת לשון הרע בשווי מיליוני דולרים נגד חבר הקונגרס הדמוקרטי אדם שיף, רשת CNN, האתרים ה'דיילי ביסט' ו'פוליטיקו', וטען כי הם האשימו אותו בהפצת דיסאינפורמציה רוסית שגרמה לו נזקים בלתי הפיכים.

"אחרי שנלחמתי כדי לחשוף את האמת, כל מה שאני רוצה עכשיו זה שיידעו שהיה מאמץ קולקטיבי ומתוכנן של התקשורת החברתית והמיינסטרים לחסום סיפור אמיתי עם השלכות אמיתיות על האומה" כך סיפר האיש שהתגורר בדלאוור ל'ניו יורק פוסט'.

בעל החנות לשעבר של מחשבים, ג'ון פול מאק אייזק, החליט להשיב מלחמה לאחר שאיבד את העסק שלו והיה תחת מתקפה ברשתות החברתיות במשך 18 חודשים על ידי תומכי ביידן, הוא הותקף גם על ידי גופי תקשורת ותושבים בדלאוור במדינה בה התגורר הנשיא ביידן לפני שהושבע לנשיא. "זאת הייתה קנוניה בעלת מוטיבציה פוליטית, אני רוצה שהתביעה תחשוף את הקנוניה הזו, ויותר מכך, מי נתן את ההוראות".

טכנאי המחשבים הגיע לבעלות חוקית על המחשב הנייד לאחר שבנו של ביידן האנטר הביא אותו לחנות לתיקון באפריל 2019 ומעולם לא חזר לקחתו. החומר על המחשב הנייד העלה שאלות רציניות לגבי מה שידע הנשיא ביידן על העסקאות העסקיות של בנו בחו"ל, שבמהלכן הוא ואחיו של הנשיא ג'ים ביידן השתמשו בשמו כדי לקדם את עסקיהם לכאורה.

מק אייזק מסר עותק של הכונן הקשיח של המחשב הנייד ל-FBI בדצמבר 2019, ושמונה חודשים לאחר מכן, התריע בפני עורך דינו של הנשיא דאז דונלד טראמפ, רודי ג'וליאני, על הכונן הקשיח שנתן אותו ל'ניו יורק פוסט'.

כשהסיפור התפוצץ באוקטובר 2020 - שלושה שבועות בלבד לפני הבחירות לנשיאות - טוויטר ופייסבוק צנזרו אותו בטענה כי זה סיפור שנועד להביא להטיה בבחירות. ואז חבר הקונגרס אדם שיף מקליפורניה קבע כי המחשב הנייד מכיל דיסאינפורמציה רוסית. לאחר מכן, אומר מק אייזק, כי העסק והמוניטין שלו נהרסו.

מק אייזק אמר כי הוא סובל מאז האשמות שווא על היותו מרגל רוסי וקשור לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בתביעה שהוגשה טוען טכנאי המחשבים, ששיף השמיץ אותו בראיון ב-CNN יומיים לאחר ש'הניו יורק פוסט' החל לפרסם גילויים מהמחשב הנייד.

בראיון ל-CNN מבלי לתת ראיות, אמר שיף שהוא מאמין שהקרמלין עומד מאחורי הפרסום של המחשב על ג'ו והאנטר ביידן. "טוב, אנחנו יודעים שכל המריחה הזו על ג'ו ביידן מגיעה מהקרמלין. זה ברור כבר יותר משנה שהם דוחפים את הנרטיב השקרי הזה על ביידן ובנו", אמר שיף. כך לפי התביעה.

מק אייזק נאלץ לסגור את עסק תיקוני המחשבים שלו ליד בית משפחת ביידן בגרינוויל, דלאוור, לאחר שאנשים החלו לזרוק ירקות, ביצים וצואה של כלבים לחנות שלו. הוא יצא לגלות בקולורדו למשך שנה. התביעה טוענת ש-CNN שידר ביודעין את "הסיפור השקרי והמשמיץ" לפיו המחשב הנייד היה מקושר למסע דיסאינפורמציה רוסי, וגרם למאק אייזק נזק משמעותי, כולל סגירת חנות התיקונים שלו.

"השידור של ההצהרה הכוזבת של CNN מאשים את הנתבעים בביצוע פשע ידוע לשמצה, קרי בגידה באמצעות עבודה עם הרוסים לביצוע פשע נגד ארצות הברית של אמריקה על ידי ניסיון לערער את הדמוקרטיה האמריקאית ואת הבחירות לנשיאות 2020", נכתב בתביעה. מייק גם האשים את אתר 'פוליטיקו' ואת אתר ה'דיילי ביסט' בכך שהם פרסמו דיסאינפורמציה על המחשב הנייד באמרים שפורסמו בשני האתרים.

בכתבה באתר 'פוליטיקו' דווח על עשרות פקידי מודיעין לשעבר שהאמינו שהמחשב הנייד הוא "דיסאינפורמציה רוסי". עוד נכתב בתביעה: "המאמר נכתב על ידי עיתונאית שלכאורה יש לה היסטוריה של הפיכת ספקולציות לעובדות בסיפורים עליהם היא מדווחת". אייזק ניסה ללא הצלחה לתבוע את טוויטר בגין לשון הרע בשנה שעברה. אך הפעם כוחות חזקים וידידים של הנשיא לשעבר טראמפ עם הרבה כסף, עומדים לצד טכנאי המחשבים.

לאחרונה כל ממצאי התחקיר של 'הניו יורק פוסט' על קשרי ג'ו ביידן ובנו, אומתו על ידי ה'ניו יורק פוסט', אותו עיתון שלפני שנה וחצי כינה את הפרסום "דיסאינפורמציה רוסית", בנוסף פורסם כי התביעה הפדרלית מחזיקה במיילים המדוברים ומאמתת את סיפור המחשב והתיקון. כלומר, חקירה פלילית שמתנהלת נגד בנו של הנשיא המכהן בחשד שהשתמש בשמו של אביו וקיבל ממנו סיוע לטובת עסקיו הפרטיים.

האנטר ביידן ג'ו ביידן מחשב נייד ניו יורק פוסט טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד