ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
הבחירות נפתחו

אייכלר מפצל את הגוש החרדי ומביע תמיכה בבלוך לקדנציה נוספת

במהלך ביקור בעיר בית שמש עשה ח"כ אייכלר צעד מפתיע והודיע כי הוא תומך בבחירתה של בלוך לקדנציה נוספת כראשת העיר. דבריו של אייכלר בניגוד לאינטרס של חלקים גדולים בציבור החרדי שרוצים להפוך את השליטה בעירייה לחרדית

אייכלר מפצל את הגוש החרדי ומביע תמיכה בבלוך לקדנציה נוספת
אייכלר בבית שמש צילום: באדיבות המצלם

שנה לבחירות המוניציפליות ונראה כי עד כה מוסכם על כולם כי ראשות העיר בית שמש התפספסה לחרדים בגלל חילוקי דעות הפנימיים וכי יש לעשות מאמץ להחזיר את ראשות העיר לידיים חרדים, אלא שעוד בטרם הדיונים וההצעות, יש מי שממהר לפצל את הכוח החרדי בתמיכה בראשת העיר הנוכחית.

תזכורת קצרה: למרות שמועמדותו של משה אבוטבול לקדנציה שלישית הייתה מובטחת, באופן מתוכנן או לא, פוצל הקול החרדי בעיר והביא לזכייתה של עליזה בלוך, מועמדת שאינה חרדית לתפקיד ראשת העיר.

בתקופה האחרונה כבר החלו הדיונים השקטים על חזרת הנהגת העיר לידיים חרדים, ובדגל התורה ביקשו למנות נציג מטעמם והחלו בשיח שקט מול שאר המפלגות שהיה ברור כי בסוף הדבר ייכלל בדיל כלל ארצי שייסגר סמוך ונראה למועד הבחירות.

היום (ראשון) הגיע נציג חסידות בעלזא, חבר הכנסת ישראל אייכלר לעיר בית שמש וסייר יחד עם ראשת העיר בלוך במקודים שונים, תוך שהוא לא חוסך שבחים על ניהול העיר. דבריו של אייכלר באים שבועות אחדים אחרי שהחרדים חזרו לקואליציה בעקבות טענות קשות על ניהול העיר.

אייכלר הביע תמיכה פומבית בקדנציה נוספת לראשות העיר: "עשית בעיר הפיכה מחשבתית. למרות החששות משני הצדדים לאחר הבחירות והשיח של מאבקי כוחות בין אוכלוסיות שונות. לימדת את התושבים שהשכן אינו אויב אלא שכן טוב. אפשר לגור בעיר אחת אוכלוסיות שונות אלו מאלו. איש את רעהו יעזורו", אמר.

"אתה יכול להקליט את זה", פנה אייכלר לאחד מהעוזרים בלשכת ראש העיר והביע בה תמיכה פומבית, ראשונה עוד בטרם החלו הבחירות. "מאחל לך שבקדנציה הבאה תמשיכי לכהן בתפקיד ראש עיריית בית שמש ולהשלים את מה שהתחלת", כך אייכלר.

אין ספק שההודעה של אייכלר תוביל לזעם מצד השותפים החרדים ושמא אף חלק מהתושבים שירצו לראות תמיכה חרדים מאוחדת במועמד מוסכם. הערכה כי הודעת אייכלר תעורר זעם בקרב השותפים החרדים. 'בחדרי חרדים' ימשיך ויעקוב.

אל מול הטענות הללו הסבירו באגודת ישראל: "כמו שבירושלים דגל וש"ס תמכו במועמד שאינו חרדי על פני יוסי דייטש והביאו לפיצול הגוש, כך לנו מותר לתמוך בכל מועמד ושלא יטיפו לנו מוסר", כך בכיר באוגדת ישראל.

 

עליזה בלוך ישראל אייכלר בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד