י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כולל ספרי התורה

אסון: בית הכנסת עלה באש ונשרף כליל

בית חב"ד בטלהסי - פלורידה ארה"ב, עלה הלילה באש. המקום נשרף כליל, ספרי תורה ניזוקו כולל מאות ספרי קודש | עדיין לא ברור מה גרם לשריפה, ולא נשללה הצתה

אסון: בית הכנסת עלה באש ונשרף כליל
שריפת בית חב"ד בפלורידה צילום: Yeshiva world news

שריפה משמעותית פרצה הלילה (ראשון) בבית חב"ד בטלהסי, שבמדינת פלורידה בארצות הברית. השריפה פרצה לפנות בוקר (שעון מקומי) וגרמה לנזק רב לפני שהכבאים הספיקו להגיע ולכבות את השריפה. ספרי התורה לא שרדו את התופת, רק לאחר מספר שעות אפשרו כוחות הכיבוי להיכנס למבנה ההרוס. כמו כן, עדיין לא ברור מה גרם לשריפה, ולא נשללה הצתה, כך דווח באתר Yeshiva world news.

האסון הנורא פגע במקום שהפך למגדלור של אור, ובשמחת חיים יהודיים. אלפי תלמידים ותושבים יהודים בטלהסי נפגשו במקום בשבתות וחגים. הם השתתפו בשיעורי תורה ולקחו חלק במעשי חסד בכל התחומים.

"חני ואני המומים מהשריפה הנוראה הזו, למרבה המזל, איש לא נפגע. אנחנו גם מחויבים להתגבר על הטרגדיה הזו, ובעזרת השן עוד נבנה מהאפר עתיד חזק וזוהר יותר", אמר הרב שניאור זלמן אוירכמן מבית חב"ד. "אנחנו עומדים כעת בפני הרס לא רק של הבניין, אלא של ספרי התורה שלנו, כולל מאות ספרי קודש, והמטבח שלנו וכל שאר המתקנים שלנו". בקרוב צפוי הרב לצאת לגיוס כספים כדי לסייע לבית חב"ד להתאושש מהאירוע ההרסני הזה.


השריפה בבית חב"ד.

פלורידה בית חבד נהרס שריפת בית כנסת שריפת ספרי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד