י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אין כאן יחסי כוחות

איתמר התבלבלת, מתנגדים לסתימת פיות / דעה 

על רקע תביעת לשון הרע של ח"כ איתמר בן גביר כנגד תושבי ביתר שלמה לינדר בעקבות הפיגוע בעיר אלעד קורא ירמי ר. שינפלד בטור דעה ב'בחדרי חרדים' לח"כ בן גביר לרדת מהתביעה "לא יכול להיות מצב שנציג ציבור שיש לו לשכה, עוזרים, וחסינות, ומשכורת נכבדה מקופת המדינה יקום ויתבע אזרח מהשורה בגלל איזה אמירה לא מדויקת בראיון, אין כאן יחסי כוחות, ידו של החבר כנסת תמיד תהיה על העליונה".

איתמר התבלבלת, מתנגדים לסתימת פיות / דעה 
בן גביר בזירת הפיגוע באלעד צילום: Yossi Aloni/Flash90

דמם של הנרצחים טרם יבש. בבתי החולים נלחמים על חיי שאר הפצועים. המחבלים טרם נתפסו, בלבול עמוק בקרב התושבים, מה קרה? איך קרה? זהותם של הנרצחים עדיין לוט בערפל, תחושה איומה להיות תושב העיר אלעד החרדית באותם רגעים. תחושה של אבל, עצב, כעס, פחד, טראומה וחרדה.

באותם רגעים כשעה לאחר הפיגוע הקשה והאכזרית בו נטבחו בגרזנים על ידי שני ערבים שפלים צמאי דם ימ"ש, שלושה יהודים בועז גול, אורן בן יפתח, ויונתן חבקוק השם יקום דמם. בעוד העיר כולה מוכה הלם, נכנסים לעיר שני אזרחים שאינם מתושביה על מנת ליצור פרובוקציה על חשבונם, כל אחד מסיבותיו הוא. אחד חבר הכנסת איתמר בן גביר, נציג ציבור שבא לכאורה לקושש קולות באצטלה של "עושה את תפקידו הציבורי", והשני שלמה לינדר תושב העיר ביתר עילית, פרובוקטור מטעם עצמו שבא גם הוא לעשות את תפקידו – תפקיד קודש להשתיק את חבר הכנסת הקולני.

ההתקוטטות יצאה מכל פרופורציה: התחיל בכך שכתב ערוץ כאן 11 יואב בורוביץ' הציג את המרואיין שלמה לינדר כחסיד ויז'ניץ תושב אלעד, מה שהתברר לאחר מכן כלא נכון, לינדר המתגורר בעיר ביתר הציג את השקפתו נגד קריאת הסתה, ונקמה בערבים, והתנער מבן גביר וקרא לו לחזור להתנחלויות כשהוא עצמו תושב ההתנחלות.

איתמר בן גביר שבכובעו השני משמש גם כעורך דין שיגר מיד בבוקרו של יום שישי מכתב לשלמה לינדר 'התראה לפני תביעת לשון הרע ודרישה לפיצוי על סך שמונים אלף שקל', "קישרת אותי לקריאות מוות לערבים ובנט מחפש חבר.. טענת שהתססתי את הציבור" כך בן גביר במכתבו ללינדר.

צריך לומר בצדק וביושר, גם אם אנו נוקטים בעמדה הקיצונית של איתמר בן גביר וחבריו, אנחנו מתנגדים לסתימת פיות, לא יכול להיות מצב שנציג ציבור שיש לו לשכה, עוזרים, וחסינות, ומשכורת נכבדה מקופת המדינה יקום ויתבע אזרח מהשורה בגלל איזה אמירה לא מדויקת בראיון, אין כאן יחסי כוחות, ידו של החבר כנסת תמיד תהיה על העליונה.

לגופו של עניין: האם יש צדק בדבריו של שלמה לינדר? האם המיינסטרים החרדי מתנער מהפרובוקציה של בן גביר? האם רוב תושבי העיר אלעד החרדית מזדהה עם בן גביר?.

דברים דומים לאלו של לינדר ואולי יותר חריפים נאמרו אך לפני כחודש בעיתון 'יתד נאמן' על חבר הכנסת איתמר בן גביר: "זעזוע עמוק בכל העולם היהודי מעלייתו ההפגנתית של בן גביר אתמול להר הבית... קול מחאה אדירה ביהדות הנאמנה להרחיק את הלאומן רומס קדושת ההר, שעלול להצית את כל מזרח התיכון באש של נקם".

עוד במאמר ביתד "חייבים הדברים להיאמר מול גורמי שוליים , נכון יותר – "שולי השוליים", שנסחפים אחרי איש כוחני, תלמידו הרוחני של בעל האגרוף המתנוסס על סמלן, ויוצאים בקריאות פסולות של "מוות לערבים" אותו אדם, כיום חבר כנסת המקפיד להגיע כמעט לכל אירוע כדי להלהיט את הרוחות, גם אם כיפה גדולה מכסה את ראשו והוא כביכול מדבר "בשם היהדות", רחוק מלהיות קשור לציבור היראים לדבר ד'... "דרכו אינה דרך היהדות השקפת עולמו רחוקה כרחוק מזרח ממערב מהשקפת עולמה של היהדות הנאמנה לדורותיה.. יהודים יראים לדבר ד’, אינם מחפשים נקמות. לא קוראים נגד ערבים ולא מוצאים את האשמה במקל החובלים בו מייסר אותנו השי"ת".

ולא רק בעיתונות, לפני כשנה על רקע אירועי התפרעויות הערבים ומבצע 'שומרי החומות' פורסמה קריאה מטעם בד"צ 'העדה החרדית' בירושלים תחת הכותרת "ולאומים יהגו ריק" שאף תורגם בשפת הערבית בה נאמר: "בלב חרד מביעים אנו מחאה ומוקיעים את הלאומניים אשר אמש ניסו לגרור את הציבור החרדי אל מחאותיהם ודרישת הנקמה שלהם מול הערביים תושבי ירושלם תובב"א בהביאם את מלחמתם אל תוככי השכונות החרדיות ובכך מעמידים בסכנה נוראה את כל הישוב.. ומכריזים ואומרים כי היהדות החרדית אין לה כל קשר אל הפגנות ופרעות אלו.. הזהרו על נפשם ברוחניות ובגשמיות מפני פגיעתם רעה של הלאומניים אשר אינם דורשי טובתם ושלומם".

אל רבני 'העדה החרדית' מצטרפים גם ראשי ישיבת מיר בקריאה לבחורים שפורסם אז בישיבה: "עת צרה היא ליעקב כאשר מחוץ תשכל חרב אין להסתובב ברחובות ובקריה שלא לצורך. כמו כן, אין ללכת בימים אלו לעיר העתיקה וסביבתה ולכל המקומות שיש בהם חשש סכנה".

לקראת חג השבועות פורסם גם מטעם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ויבלחט"א ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין פורסמה הודעה כי "ראוי השנה שלא להסתכן ושלא להתגרות בהליכה בחג השבועות לכותל המערבי וכן בשאר המקומות יזהרו מלעבור במקומות שיש בהם חשש סכנה או התגרות באומות".

חיבה יתירה נודעת לו לאיתמר בן גביר שזוכה לאהדה רבה בציבור החרדי, אין כמעט חבר כנסת חרדי שזוכה לכזו הערצה. זה לא אומר שזה יתבטא בקלפי וסביר להניח שלא, שם מאחורי הפרגוד נשמעים ל"ועשית ככל אשר יורוך". אבל גם אם יש מעטים במגזר שכן חושבים להצביע לו זה רק בגלל האידאולוגיה שלו, אסור לו לאיתמר להתבלבל, הגישה הזאת של תביעות אישיות של נציגי ציבור נגד אזרחים היא פסולה ולא מקובלת, במגזר החרדי קיימת ערבות הדדית וזה לפני פוליטיקה, גם אלו שלא מסכימים לדעותיו של לינדר, מתנגדים לתביעות וסתימת פיות, וסבורים שיש מקום לריבוי דעות.

פיגוע באלעד איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד