ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פשע שנאה

יהודי הותקף לאחר שהחזיק דגל ישראל

יחידת פשעי השנאה של משטרת מונטריאול חוקרת תיעוד של שני צעירים שהיכו יהודי בזמן שהם ניסו להוציא ממנו בכוח דגל ישראל ביום העצמאות

 יהודי הותקף לאחר שהחזיק דגל ישראל
היהודי שהותקף נאבק בתוקפים צילום: צילום מסך

משטרת מונטריאול בקנדה, חוקרת תיעוד של שני גברים צעירים שהיכו גבר בזמן שניסו להוציא ממנו דגל ישראל, בזמן שהוא היה בדרכו חזרה מאירוע של חגיגות העצמאות של ישראל. כאשר בסופו של דבר השניים עזבו את הדגל, נראה אחד התוקפים מרים מקל מהקרקע ופוגע בפלג גופו העליון של הקורבן. לאחר מכן הוא מכה שוב ושוב עובר אורח שהתערב, שני התוקפים ברחו אחר כך מהמקום.

דן גולדשטיין הסתכל במקרה דרך החלון ממשרדי עורכי הדין שלו ממול כדי לראות אם בתו, שלומדת בתיכון בקרבת מקום, יצאה לארוחת צהריים, כשראה את שני הצעירים מנסים לתפוס את הדגל. "הם דחפו אותו", אמר גולדשטיין. "ראיתי בערך 20 אנשים עומדים מסביב ונראה שאף אחד לא ידע מה הם עושים והם לא ידעו איך להתערב". כך דווחה רשת CBC הקנדית.

גולדשטיין סיפר כי צעק לאשתו, לצלם את הסרטון, בזמן שהוא רץ לעזור לגבר. "כשיצאתי מהבניין, צרחתי שמישהו יתקשר למשטרה, בסופו של דבר זה גרם להם להתחיל לברוח". גולדשטיין אמר שהוא רדף אחרי שני הצעירים במעלה הרחוב אבל איבד אותם בהמשך. לדבריו, הוא חזר לבדוק את הקורבן והבין שזה מישהו שהוא מכיר. הם התלוננו במשטרה. גולדשטיין אמר שלקורבן היה דם על פניו וביקש שקית קרח לראשו.

"החקירה נמשכת והיא הועברה ליחידה לפשעי שנאה כי נראה שהפשע נבע משנאה", כך אמרה מריאן אלאיר מורין, דוברת המשטרה במונטריאול. גולדשטיין אמר שברור לו שהתקרית האלימה נבעה "במאה אחוז בגלל אנטישמיות".

הפדרציה היהודית CJA והמרכז לענייני ישראל ויהדות (CIJA) פרסמו הצהרה משותפת בגנות הפיגוע. בהצהרה נאמר כי "מעשים אנטישמיים ומעשי תוקפנות, הפחדה ושנאה אינם מקובלים, יהודי מונטריאול ותומכי ישראל חייבים להיות חופשיים לחגוג בשלום ובבטחה".

קנדה מונטריאול יום העצמאות דגל ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד