י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הדליק סיגריה בחדר

כאן בישראל: שני מאושפזים נפטרו משריפה בבית החולים

שני חולים ששהו באשפוז בבית החולים תל השומר ונפצעו בשריפה שפרצה בחדרם הלכו לעולמם בימים האחרונים, השריפה פרצה כתוצאה מסיגריה שהדליק חולה בעודו מחובר למערכת חמצן. משפחת החולה השני טוענת כי בחדר לא הותקנה מערכת כיבוי אש

כאן בישראל: שני מאושפזים נפטרו משריפה בבית החולים
שריפה בבנין האשפוז בתל השומר צילום: בחדרי חרדים

לפני כשלושה שבועות פרצה שרפה בבית החולים שיבא, השריפה התרחשה בחדר אשפוז במחלקת פנימית ט'. ושני המטופלים שהיו מאושפזים בחדר נפגעו, כשביממה שלאחר השריפה מצבו של אחד מהם הוגדר קשה והוא הורדם והונשם. ומצבו של השני הוגדר קל. הערב פורסם ב-N12 כי השניים מתו מפצעיהם בימים האחרונים, ומשפחתו של אחד מהם מאשימה את בית החולים: "זה מחדל שלא היו שם ספרינקלרים וגלאי עשן".

על פי הגרסה של בית החולים שיבא-תל השומר, מחקירת האירוע עלה כי סיגריה שהדליק אחד מהמטופלים תוך כדי שהיה מחובר לבלון חמצן היא זו שהציתה את האש והוא נפצע קשה במהלך השריפה. לאחר כמה ימים גם מצבו של המטופל השני שהוגדר בתחילה קל, הידרדר, ובימים האחרונים השניים הלכו לעולמם.

משפחתו של המטופל שנפצע קל (מי שלא הדליק את הסיגריה) זועמת על בית החולים, ובנו של המנוח האשים את בית החולים בפוסט שפרסם בפייסבוק: "בבית חולים שנחשב לאחד מהטובים בעולם אין אמצעים לכיבוי אש, איזה מחדל מטורף. בגלל השרפה הרשלנית הזו איבדתי את אבי".

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר על טענות המשפחה: "אירוע השרפה בשיבא נגרם כתוצאה מעישון אסור של מטופל שהיה מחובר לחמצן. גלאי העשן אשר מותקן בחדר האשפוז כמו בכל בית החולים, הוא אשר התריע על השריפה כנדרש. צוותי בית החולים פעלו ללא דופי. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. תחקיר האירוע יועבר למשרד הבריאות"

שיבא תל השומר שריפה בית חולים רשלנות רפואית תביעת רשלנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד