י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החל מהשנה הבאה

טסים לאירופה? בקרוב תצטרכו להנפיק ויזה לרוב המדינות

האיחוד האירופי אישרר היום את ההחלטה שתחייב החל מהשנה הבאה כל מי שאינו תושב מדינות האיחוד האירופאי (כולל ישראל), להירשם מראש, לענות על שאלון אישי ולשלם אגרה של 8 יורו בכדי לקבל אישור שהייה ל-90 יום, ורק אז יורשה להיכנס לתחומי אירופה

טסים לאירופה? בקרוב תצטרכו להנפיק ויזה לרוב המדינות
ויזה/דרכון. אילוסטרציה צילום: unsplash

האיחוד האירופי אישר היום את הסיכום בין המדינות ולפיו, החל מחודש מאי 2023 תיירים המגיעים לטייל באירופה יצטרכו לקבל היתר כניסה ולשלם אגרה של עשרות שקלים לפני שיוכלו לטייל ברוב מדינות היבשת. לא מדובר בויזה כמו שאנחנו מכירים מההליך המייגע של הוצאת אישור כניסה לארה"ב, אלא בטופס אלקטרוני, והחובה למלא אותו תחול על ישראל כמו גם על עוד 63 מדינות, ביניהן, בריטניה, ארה"ב, קנדה, יפן, סינגפור, אוסטרליה, ארגנטינה, מקסיקו, ברזיל ואחרות.

הרישום אמור להיות קל ופשוט, דרך טופס דיגיטלי שבו יצטרך המבקש להשיב על כמה שאלות, פרטים אישיים, מצב משפחתי, תעסוקתי ורפואי וכן נתונים נוספים. ברוב המקרים התשובה החיובית מתקבלת תוך כמה דקות עד 72 שעות לכל היותר, והרי לכם אישור כניסה לאירופה למשך 90 יום לצורכי תיירות ונסיעות עסקיות.

מכיוון ש-ETIAS הוא אישור ביטחוני, מטרתו לסנן הגירה בלתי מבוקרת אל תוך גבולות אירופה, בדגש על אנשים עם עבר פלילי. יש לוודא שאתם ממלאים את השאלון כהלכה מתחילתו ועד סופו, שכן כל השמטה עלולה לעכב את קבלת האישור. מצד אחד זה נשמע כמו הקשחת התנאים, אך מצד שני רק אנשים בעלי עבר בעייתי ככל הנראה לא יקבלו את האישור, כך שלרובנו ממש אין מה לדאוג.

במהלך התהליך נדרש גם לשלם את האגרה (כאמור, 7 יורו לאדם). מזכיר מעט את מערכת הרישום שהועמדה לרשות בעלי דרכון אירופי, שפטורים מצורך בוויזה מקדימה כדי להיכנס לתחומי ארצות הברית, אך צריכים להירשם מראש ברשויות ההגירה במדינה כדי שתונפק להם אשרת כניסה עם נחיתתם בארה"ב.

רשימת המדינות המלאה שמדיניות הכניסה אליהן תותנה במילוי טופס הויזה: אוסטריה, בלגיה, בולגריה, קרואטיה, קפריסין, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, איסלנד, איטליה, לטביה, ליכטנשטיין, ליטא, לוקסמבורג, מאלטה, הולנד, נורווגיה, פולין, פורטוגל, רומניה, סלובקיה, סלובניה, ספרד, שוודיה ושוויץ.

 

 

 

 

 

 

ויזה אשרת שהייה האיחוד האירופאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד