כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

30 ל'מפעל הש"ס: הגר"י זילברשטיין יארח כינוס הנשיאות

הכנס ה-30 של נשיאות 'מפעל הש"ס' בהשתתפות גדולי ישראל יתקיים בביתו של הגר"י זילברשטיין בבני ברק • מה יוחלט בכינוס? • ומדוע הוא מתקיים בערב שבת חזון?

כינוס הנשיאות אשתקד, צילום: יהושע כהן
כינוס הנשיאות אשתקד, צילום: יהושע כהן

כינוס נשיאות 'מפעל הש"ס', המתקיים מידי שנה ביום שישי - ערב שבת חזון, מכיוון שרוב בחורי הישיבות שוהים בביתם, כך שמתאפשר לגדולי ישראל ולראשי הישיבות להשתתף, יתקיים גם השנה.

מדובר בכנס ה-30 של נשיאות מפעל הש"ס, מאז נוסד על ידי האדמו"ר ה'שפע חיים' מצאנז זי"ע בעצה אחת עם גדולי ישראל זצ"ל ויבלחט"א.

כנשיא המפעל משמש האדמו"ר מצאנז, אשר ראשי המפעל מתייעצים איתו מידי חודש והוא עוקב באופן שוטף אחרי פעילות המפעל הגדול.

במסגרת 'מפעל הש"ס' נבחנים ידי חודש אלפי לומדים על מסגרות בגמרא, בשו"ע או"ח וביו"ד. גולת הכותרת היא המסגרת של לימוד 70 דף גמרא לחודש, כשכל שלושה חודשים מתקיים חודש 'חזרה' על כל ה-210 דף שנלמדו.

בין חברי הנשיאות נמצאים גדולי ישראל מכל החוגים, ובהם: האדמו"ר מצאנז, הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ג אדלשטיין, הגר"נ קרליץ, האדמו"ר מערלוי, הגר"ש אלטר, הגר"מ ארנסטר, הגר"ש רוזנגרטן ועוד עשרות ראשי ישיבות.

כל שנה מתקיימת האסיפה אצל אחד החברים, מטבע הדברים נבחר אחד המתגורר בבני ברק, המיקום הנוח ביותר לכולם, ואכן, השנה יתקיים הכינוס בבית הגר"י זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן ומחברי הנשיאות.

במהלך האסיפה, הנמשכת למעלה משעה, דנים על המסכתות וההלכות עליהם ייבחנו הלומדים.
נשיאות מפעל הש''ס כינוס חברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד