כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כל מפקדי הטירונות של הנח"ל החרדי הוחלפו ברגע האחרון

כחודש לפני תחילת הטירונות החליט המח"ט להחליף את סגל הפיקוד במפקדים דתיים • הסיבה: המפקדים המיועדים התעניינו אם יוכלו לעשן ולצפות בטלוויזיה בשבת

חייל בנח"ל החרדי. צילום ארכיון: יעקב נחומי
חייל בנח"ל החרדי. צילום ארכיון: יעקב נחומי

מפקד חטיבת כפיר, אלוף משנה אודי בן מוחא, החליף ברגע האחרון את מפקדי הטירונות המיועדים של גדוד הנח"ל החרדי 'נצח יהודה', בגלל החשש מאורח החיים החילוני שלהם. כך מדווח 'מעריב'.

בגיוס אוגוסט הקרוב אמורים להתגייס לגדוד הנח"ל החרדי מאות לוחמים, ובצה"ל מקווים כי מחזור זה יהפוך למודל עבור אלפי חרדים, אותם מתכנן צה"ל לגייס.

לפני מספר ימים התכנסו מפקדי מחזור הטירונות החדש של החטיבה לצורך הכנת סגל, כשמפקדי פלוגת הטירונים החרדית הגיעו בחלקם מגדודים אחרים של החטיבה. במהלך הכנת הסגל, שאלו המפקדים החילונים את מפקד החטיבה שאלות לגבי אורח החיים הצפוי בפיקוד על חיילים חרדים. בין היתר, התעניינו המפקדים בחיי היומיום מול החיילים החרדים והקשו בשאלות כגון האם יוכלו לעשן, לשמוע מוזיקה ולצפות בטלוויזיה בשבתות וחגים.

מאופי השאלות החליט המח"ט כי מוטב שהם יוחלפו בסגל פיקוד שכבר מכיר את אורח החיים החרדי, כדי למנוע פגיעה הן במתגייסים החדשים והן במפקדים חסרי הניסיון. לאחר התייעצות עם גורמים בזרוע היבשה הוא הורה להחליף את כל צוות הפיקוד של הפלוגה המיועדת, ולהציב במקומם מפקדים אחרים, דתיים ברובם.

"במצב שנוצר לא נותרה ברירה. תאר לך מה יכול לקרות אם החיילים היו רואים את המפקד שלהם אוחז בעיתון לא צנוע. זה היה יכול להיות מאוד בעייתי עבורם וגם עבור המפקד שאמור לרכוש את אמונם", אמר גורם בצה"ל ל'מעריב'.

האגודה למען החייל התורני שיגרה מכתב למח"ט ושיבחה אותו על הרגישות שגילה. הרב שלמה גולדרייך, רב האגודה: "טוב שיש מפקדים רגישים בצבא שמנעו סיטואציה שהייתה מצרה לחייל החרדי ופוגעת קשות בהצלחת האגודה בגיוס חרדים לגדוד 'נצח יהודה'".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ל'מעריב': "צה"ל מחויב לפעול ליצירת סביבת שירות ההולמת את אורח חייהם של כלל חייליו. גדוד 'נצח יהודה' הינו גדוד מגדרי שנותן מענה לכל החפץ לקיים אורח חיים חרדי ולשרת בצה"ל בשירות קרבי, הן בשלב ההכשרה והן בשלב התעסוקה המבצעית".
נצח יהודה צה''ל מפקדים חיילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד