כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אלטרנטיבה מסוכנת

דאגה בבריטניה: קבוצת הצעירים שמושכת אליה רבים

קבוצת הימין הקיצונית 'אלטרנטיבה פטריוטית' מגדלת דור חדש של ניאו-נאצים. תיעודים מזעזעים מראים כיצד הקבוצה פיתתה נער להפוך לנאצי והוא כיום אחד הכוכבים המובילים שלה

דאגה בבריטניה: קבוצת הצעירים שמושכת אליה רבים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

דור צעיר של 'פטריוטים' בריטיים המכנים את עצמם 'לאומנים של זומר', מלאים בשנאה גזעית ואולי גם טרור, אשר מנהיגם רק בן 17, מדאיגה את ההנהגה והאזרחים בבריטניה בעקבות הסחף לכיוונה של קבוצת הימין הקיצוני.

יו"ר הארגון, בארקלי וולש, גדל להיות נאצי מאז שהיה בן 13. קטעים מזעזעים שפורסמו בערוץ 4 הבריטי, מראים את הדרך שעשתה הקבוצה במשך שנתיים.

וולש מונה על ידי מארק קולט, מנהיג ניאו-נאצי ידוע לשמצה ומנהיג נוער לשעבר של המפלגה הלאומית הבריטית. ה'דיילי מירור' מדווח, כי הצילומים, בשידור דוקומנטרי "שליחות" שודרו אתמול (ראשון) בערוץ 4 הבריטי וזעזעו הורים מהאפשרות שלילדיהם תהיה גישה לארגון הנאצי. היועצת למלחמה בקיצוניות, דאם חאן, הזהירה מפני משיכה של הצעירים לגזענות, אלימות ואפילו טרור.

היא אמרה: "אנחנו רואים יותר ויותר צעירים נמשכים לקיצוניות ימין קיצוני במדינה הזאת, ראינו כיצד ילדים המשיכו לבצע מעשי אלימות ובמקרים מסוימים נגררו לטרור, 'אלטרנטיבה פטריוטית' מקדמת את אותה אידיאולוגיה, אותו נרטיב מסוכן נגד מיעוטים, הם טרוריסטים מהימין הקיצוני. הם יוצרים ביסודו אקלים לטרור ואלימות".

היא קראה לממשלה "להוציא מחוץ לחוק את הפעילות של קבוצות קיצוניות מלאות שנאה כמו אלטרנטיבה פטריוטית". היא הוסיפה: "לא לעשות זאת יהיה כישלון גדול". למרות היותו רק בן 17, לוולש כבר יש רקורד של פרסום דברי שנאה רבים באינטרנט. הקבוצה מפרסמת ביטויים קשים נגד יהודים ונגד השואה, כולל נגד ספורטאים אפרו אמריקאים.

בחודש שעבר נכלא הניאו-נאצי, תומאס ליץ', בן ה-19, מהעיר פרסטון לאחר שפרסם ברשת "קריאה לנשק". ליץ' הודה בשלוש עבירות של עידוד מעשי טרור ושתיים של שנאה דתית ובגין כך ירצה שנתיים מאסר.

בפברואר האחרון, קונור בורק, בן ה-18, ששלח מדריך פצצה במסווה של מדריך משחקי וידאו לקיצונים אחרים, נכלא למשך שלוש שנים וחצי בגין עבירות טרור.

ניאו נאצים בריטניה ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד